Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seV podkroví
Autor
Alenakar
V podkroví se svítí,
dole už je tma.
Moc se nelíbí ti
naše "apartná":
kytara a postel,
vařič, konzervy,
každý večer hosté...
Jdou ti na nervy?
Trocha uhlí v kamnech,
voda v lavóru. -
Jsme dvě bezvýznamné
trosky na voru.
Přeplujeme moře
k novým obzorům?
Je to o pokoře.
Málo prostoru!
Ponorková nemoc!
Kdo je kapitán,
romantický Nemo?
Kdo je tady pán?
Končí romantika,
tiká časovač?
Netýkavky týká
se vše... Denně pláč.
V podkroví se svítí.
Šachy! Kdo dá mat?
Prohrávají vždy ti,
co to chtějí vzdát?
12 názorů
Radku,
moc děkuji za pěkný koment.
První noc v novém bytě - to je klasika: Horáček - Hapka. Šansony můžu a překvapilo mě, že folkař Nohavica zpívá Horáčkův šanson tak dobře. Ale stejně dobře zpívá i Kocáb S cizí ženou v cizím pokoji.
Jo, hezký plyne a na malé ploše to máš zručně načrtnuté, člověk si ten podkrovní byt hned úplně představí a dokáže se vcítit do toho, co se v něm děje. Kromě toho se mi vybavila ještě "První noc v novém bytě"
blacksabbath
10. 01. 2023Našla jsem si, neznala ..... ta tvoje se dá pěkně brnkat:-))))
Písnička mi začala znít v uších už po přečtení názvu tvé básně. Obojí zaslouží tip. :-)
Jam,
já mám dojem, že dnes už hvězdy hudebního průmyslu vytváří od samého počátku sám hudební průmysl k obrazu svému. Zpěvačkami jsou děvčátka, která vypadají tak na 13, bodují chlapecké skupiny, hlavně asijské, tvořené chlapečky, kteří snad ani nevychodili základku. Takže - dřevo se ohýbá, dokud je velmi pružné. Některé hity dokonce zpívají přímo děti.
Jednu dobu jsem se trochu zajímala o Billie Eilish, protože ta si i písně částečně sama psala a skládala. Ale kam se B.E. poděla? Její hvězdná kariéra byla možná velmi krátká.
Našla jsem si ji, je to pěkná písnička. Neznala jsem ji.
Spokojenost s chudobou je teď v písních pozadu....
Jam,
byla to "Píseň pro dívku". Ukázky jsem právě poslala v komentu Kočkodanovi.
V šedesátkách se hodně zpívalo o chudých chlapcích, kteří milovali krásnou dívku, která ovšem nakonec dala přednost boháčovi. Neckář byl přímo ztělesněním romantického snílka a zpíval takových písniček víc. Když se ale na ty texty dívám po letech, říkám si: copak ale za socialismu byli bohatí a chudí? Možná to byly více méně překlady anglických textů. Květinové děti hlásaly chudobu a jednoduchý život. Jaký to kontrast k dnešním honosným klipům na Óčku, které hýří přepychem, drahými auty, honosnými byty a nóbl oděvy dle poslední módy!
Kočkodane,
ta Neckářova písnička se jmenuje "Píseň pro dívku" a je to strana B singlu Massachusets. Maasachusets byl zaručeně hit daleko větší, byl to trhák, který se hraje dodnes, ale já jsem si jako malá pouštěla i stranu B. Začínalo to:
Až najdu vhodný podkroví,
pak požádám tě o ruku,
koupím ti kornout cukroví
a k tomu deset nanuků.
Končilo to ovšem smutně ale realisticky:
Já vím, že sny jsou pápěřím,
zmizely včera, přijdou dnes
a tebe k nóbl večeři
vodvezl modrej mercedes.
Proč jen písnička? Ale já nejsem ta, kdo to může posuzovat.
Slovo bezvýznamné je velmi ošidné....
Nautilus?
To asi bude muj z Vasíkova repertoáru mozná nejoblíbenejsí Nautilus s krásným Honzovým violoncellem.