Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDomov (fragmenty)…
Autor
Gora
Kohouti, mrzutí z rána
klovou do strnulých šíjí.
V pokoji rytíř v pyžamu.
Pokouší se nasadit hlavu,
přes noc odloženou na polštář.
Rámy ramen oše(třovatele)k
kryjí polonahé stíny.
Oteklým nohám natahují
ze všech sil elastické punčochy.
Vozíčky rolují chodbou
za vůní nedělní melty.
Pan M. u dveří salutuje.
Rozdrobená střídka,
neklidné ruce na kostce stolu.
Každý sní to své.
54 názorů
Jene, díky za návrat... jen ten DOMOV, který tě zaujal, je trochu jiný, a sice Domov pro seniory, kde jsem pracovala.
Tahle mi utekla. Mám pocit, že je to domov promíchaný s nemocnicí, protože i ta je někdy domov. Vždycky, když jsem věděla, že je zle, tak si přibalila do tašky knížku Co život dal a vzal. Evokovala pocit bezpečí. I ta melta. Ve várnici v chodbě špitálu. Babička ji měla vždycky na plotně kachláků i s naběračkou. A když jsem došla z lesa, tak vzala z košíku holubinky, dala na kraj plotny a osolila. Je to asi nostalgie, ale mám ji ráda. Babičku. Protože pořád žije, v mé hlavě, než umřu.
dadik - díky za komentář, cením si... i práce ošek a všech, o nichž jsem v básni psala.
Tak na tohle jsem se dostala díky - aktivity :)
jojo
moje mamka de dožila 98, poslední asi dva a půl roku ležák v domově, předtím velmi schopná a hlavně hlava ji fungovala skvěle
díky a čest ošetřovatelům
Craerassy. No, dobře ti rozumím...
beru současný stav webu tak, že sem chodím hlavně za lidmi a zálibou/koníčkem... a ostatním se snažím netrápit. Jsem ráda, že Písmák /dosud/ žije. Mohlo /může/ to být i jinak.
Omluva všem ostatním za další avi.
V závorce je doplnění pro ty, kdo by neznali slovo oška:-)
Vedle hvězdičky pod dílkem /kam jsi dala tip/ je - Více. Když na ně klikneš, je tam i kdo dal tip a další možnosti k dílu.
Gora, ráda tě vidím. :-) Vím, co je oška. Jen jsem nechápala, proč je v závorce. Jak, poznám, jestli jsem dala tip? Vůbec se v tom neorientuju. :-(
Ahoj, Craerassy.
Děkuji za čtení a komentář, oška je pojem ve zdravotnictví - zaměstnanci, k nimž jsem patřila, vysloví spíš zkrácenou verzi, ale laici by možná nechápali... díky!
Stáří bolí nejen ty, kdo stárnou. Ten dvojí význam, na konci je geniální.:-) Jediné, co nechápu, jsou ošky v závorce. Je důležité jim rozumět?
Markel, díky za tebou popsané zážitky, i k těžce nemocným by se okolí mělo chovat solidně... do hlav nikdo nevidí.
pěkná *, když jsem ležela v nemocnici, 14 dní tak nějak v limbu,covid si mne pěkně podal, tolik zvláštních snových obrazů jsem viděla, mozek se snažil. Myslím si, že mnohdy zdraví lidé v těch ležících vidí jen ležící trosky, jen nemohoucnost, ale ti ležáci mají svůj bohatý vnitřní život stále, poznala jsem jen na chvíli, píši to proto, že lidé kolem lůžka snášejí někdy nemoci svých blízkých mnohem hůře, než samotný pacient, jen taková úvaha
Evženie Brambůrková
24. 01. 2023Není to jednoduché, někdo si toho vese víc a jiný méně.
pasiažere, děkuju... po první noční jsem byla odrovnaná. Časem jsem mezi klienty měla i pár těch, kteří se těšili, že zas přijdu.
pasažier letu 1978
23. 01. 2023...ako 5 poslaných pohľadníc ( obrazov ) z domu hrôzy... pekná vec. páči sa mi to.
Blatouchu,
to jsi jistě myslel na moji poezii, ale bez jakékoli konkrétnosti. V návštěvnosti mých básní tě ale nenacházím. Vyber některou z nich a můžeme si o tom popovídat. Takto kecnout umí každý a shodit se dá cokoli, jedna paní tady dokonce označila Gogha i Cézanna za mazaly.
Hned mi naskočí nemocniční prostředí. I vyloženě depresivní obrazy umíš podat s jemností tobě vlastní, s konejšivou hřejivostí. A přece to neubírá výjevu na prožitku. Pro mě silná báseň, civilně podaná, ale hluboká a tepající.
Tak si zase přidám i já:
Kdepak verše, napsané je to nepoeticky, jen jako takový zkratkový záznam, popis nějaké skutečnosti. Napsat z těch zápisků báseň by bylo mnohem těžší.
gabi tá istá
22. 01. 2023Irča, ďakujem za pre mňa veľmi aktuálnu tému *
blacksabbath
22. 01. 2023Smutné obrázky.....zadráply se mi..............
Milá Goro, péče o staré lidi je pro mě silné téma nejen proto, že jsem zdravotník...Tak díky za ně. Přeji fajn dny...
Statečnost pro každý den - to je potřeba.
Naproti tomu musím myslet na moji tetu. Ta je už od předvánoc objednaná na gastro až na 26.1., přitom má dlouhodobé potíže, zhubla a do jídla se musí nutit. Do papírů jí napsal, že si stěžuje na kašel. Moje teta je bývalá zdravotní sestra a nerada mluví o fyzických obtížích a neustále je překonává. On si asi myslí, že si z něho přišla dělat srandu, protože správně neskučí a neúpí. To má po babičce. Té obvoďák nikdy nenapsal lázně na revma, budila se kvůli tomu v noci, ale jiným lidem několikrát.
Silné, depresivní...Každý sní to své...Věta, která má pro mě tolik významových vrstev...Děkuji. Dávám tip...