Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKrásné Údolí
Autor
Gora
Po kraji těžký sníh.
Z údolí doznívá
křik dětí, štěkot
za jezdci na koních.
To u nás na kopci
jen polední slunce, klid.
Pod krustou tají
sasanky trav
škubaný koláč
z ptačích peříček.
Krev hrdličky
odzdola barví led.
57 názorů
Binko, děkuju ti. Idylka dost často bývá něčím narušena, a to je tento "případ".
Na mě to působí jako život, ve kterém se odvíjí něco krásného idilickeho a zároveň i strašného. Realita.
Peříčka mi nešla vyjádřit jinak, byla v obrazu, který se naskytnul, krom rozpíjející se červeně to nejzajímavější, zvláštně kruhovitě "naškubaná" - nastlaný polštářek. Jinak - je to na kolezích, jak mé práce posoudí, nenapovídáme si:-) a ještě jednou dík, opravdu mě to potěšilo.
Evženie Brambůrková
31. 01. 2023I zima má něco do sebe. Za oknem u topení s grogem.....
Nebo pak na lyžích!
Karpatský knihomoľ
31. 01. 2023paráda a že voľným veršom som si uvedomil až pri druhej strofe
Mno…
Dva samostatné příběhy,
hlučná i tichá nepohoda.
Barevné a budící představivost zvuku i obrazu…
_________________________________________________________
|||-_-||| <*>
Líbí se mi, jakých neobyčejných prostředků využíváš k popsání poměrně obyčejné atmosféry.
Diano, to mě těší, hlavně abys byla spokojena:-) a na tvůj odkaz se hned podívám!
Irčo! konečně mám Tvou knížku Po fasádě domu.... I s Tvojí sympatickou fotografií na obálce. Máme ten obal řešený podobně. Na Tandemu mám vzadu také fotku :-))) https://www.knihydobrovsky.cz/kniha/tandem-experiment-v-poezii-434264802
Bene, ty umíš napsat prima komentář... díky a zdravím kolegu Hrdličku!
Krásné údolí? Hmmm... Tady je jenom rovina rovina rovina...rovina. A sníh vydržel dva dny. Hrdlička je můj kolega ze zaměstnání. Snad se mu nic nestalo... :D
PĚKNÉ.
Zajímavý, syrový protiklad krásné romantiky. Myslím že i bledule už taky čekají na příležitost:).
APDívko, ano, pod vrstvou ledu vypadá trs tvávy jako mořská sasanka... a děkuji.
Norsko: občas i bez nich, ale jelikož mě obklopují neustále, tak raději s nimi.
Zajímavě popsáno. (Sasanky trav chápu jako přirovnání těch trsů k mořským sasankám. Tím spíš, že jsou pod ledem, tedy vlastně pod vodou...)
Radovan Jiří Voříšek
29. 01. 2023jakoby sestaveno ze sady haiku
Škubaný koláč (básnicky hezky vyjádřeno) má trochu hořkou chuť, ale chápu, že v jídelníčku přírody nemůže být všechno jenom sladké.
Nerozumím spojení SASANKY TRAV. Přece sasanka je kytka a tráva je tráva? Ale jinak je to poetické. Myslím tedy.
to jsou krásné - podařené - obrázky!!!!!......i ten poslední...i když je smutný...holt příroda....*/********************************
Smrt je součástí života, ale špatně se o tom mluví. Další dva obrázky jsou svěží, potěšily mě.
Díky, Hanko! I dravci se potřebují nakrmit, nejprve mě napadlo, že to je ze slípky, ale nebylo...