Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seŠedivý kohout (4. část)
Autor
Biskup z Bath a Wells
4
Stoupali jsme do prudkého kopce. Netušila jsem, proč Luboš zvolil tuhle trasu, sotva se belhal. Mně třeštila hlava po tom prášku, co jsem si vzala k snídani. Celkově mi bylo mizerně. Ale kousla jsem se a šlapala.
Konečně jsme se vyškrábali nahoru, minuli park, kde kluci hráli hokej. Běhali a smáli se tak hlučně, až mi z toho bylo úzko.
Procházeli jsme kolem nízkých, růžových domů. Před každým se krčila malá zahrádka s lavičkou. Působily jako vězeňské dvorky, které obepínal nevysoký plot a poloprázdná ulice.
Foukal studený vítr, co zalézal pod bundu. Čelní skla zaparkovaných aut mrzla v naprostém tichu.
„Co je to za domy?“ zeptala jsem se. „Vypadají tak smutně.“
Vtom jsem si všimla vyděšené stařenky za oknem, jak se drží parapetu a kývá se ze strany na stranu. Snaží se mi cosi sdělit, ale nechytám se.
Radši se dívám jinam. Jestli mám z něčeho hrůzu, je to, že skončím zmatená a sama.
Luboš mi položil ruku na rameno: „Měli bychom jít.“
„Neměli bychom jí pomoct?“ zeptala jsem se.
Luboš ukázal na zrezlou ceduli s nápisem Domov pro seniory. Tím to pro něj haslo.
Scházeli jsme z kopce.
Poprali jsme se s tím se ctí. Šla jsem první, Luboš za mnou statečně klepal berlemi. Úplná harmonie.
„Zvládl jsi to skvěle,“ pochválila jsem ho.
Nic neřekl. Zbytky vlasů i tvář měl zmáčené od potu. Vyčerpaně hrbil záda a zhluboka oddychoval.
Nahmatala jsem v kapse papírový kapesník a otřela mu obličej.
„Proč vlastně máš ty berle?“
„Počkej třicet metrů a uvidíš.“
Došlo mi to, když jsem uviděla betonové schody s červeným zábradlím. Musela jsem spadnout tady. Vycítila jsem to, i když jsem nebyla schopná si vybavit nic konkrétního.
„Ty jsi tu byl taky?“
„Snažil jsem se tě chytit,“ pokýval hlavou Luboš. „Nebo aspoň zbrzdit. To se mi snad povedlo.“
„A… a co se ti stalo?“
„Zhmoždění kyčle. Kamarádky berle a analgetika.“
„Bolí to moc?“
„Tak vidíš sama…,“ odsekl Luboš a pokračoval směrem k obchodu.
(...)
20 názorů
Biskup z Bath a Wells
24. 05. 2023Janina: díky :-)
Jo, tady taky nemám připomínek... přesvědčivě napsáno.
Biskup z Bath a Wells
20. 02. 2023děkuji :)
Biskup z Bath a Wells
09. 02. 2023díky ;)
Evženie Brambůrková
08. 02. 2023Je to čtivé a nechybí i napětí.
Biskup z Bath a Wells
07. 02. 2023...to by stálo za povídku...
Biskup z Bath a Wells
07. 02. 2023:)
Biskup z Bath a Wells
07. 02. 2023tak to mě těší, jestli to má vzestupnou tendenci ;)
Ona si začíná vzpomínat, já nezačínám litovat. (že jsem se dal od jedničky do čtení) ;-)
blacksabbath
06. 02. 2023Mně se tento díl líbí také zatím nejvíc. Tak nějak ani slovo navíc a ještě probuzená zvědavost k dalšímu čtení...
Biskup z Bath a Wells
06. 02. 2023díky moc ;)
Biskup z Bath a Wells
06. 02. 2023:)
díky moc, původně to bylo delší, ale myslím si, že nakonec textu to "prořezání" prospělo...
Biskup z Bath a Wells
06. 02. 2023máš pravdi, opravím... ;)
Tak zatím z toho, co jsem četla, nejlepší... škoda, že tak krátký díl. Náznaky, tajemnost tvému dílku sluší, Biskupe.