Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMIMOZEMŠŤAN - díl č.3
Autor
Alegna
Blažej Omáčka řečený Guláš, Vávrova 3
Bohumil Schnittlauch řečený Tyčka, Vávrova 5
Radoslav Sladký řečený Homole, Eliášova 9
"Kdo z vás sem přišel ze směru nálezu?"
Homole se zavrtěl ve snaze nasoukat své obrovské tělo pod stůl, nebylo těžké uhodnout proč.
Kukvajc znovu otevřel již notně ohmataný zápisník a výpověď svědka si zapsal.
Pak vystřelil otázku: "Kdo z vás zná starou Vraždovou?"
Tentokrát odpověděli naráz jako jeden muž: "Tu přeci zná každej."
Jmenovaný ihned přiběhl a postavil se do pozoru.
"Tohle je komisař kapitán Bílek, komisaři, rotný Kukvajc," představil nadstrážmistr oba muže.
Nebylo tedy divu, že zápach přilákal pozornost Gulášova vyjímečného nosu.
22 názorů
Evženie Brambůrková
08. 02. 2023Toto je vydařené, což se o mnohých českých krimi seriálech říci nedá.
Už tu bylo řečeno mnohé a tak vůbec nevím co dodat...?
Tvůj díl je sqělý! A to ses tolik bála jestli něco vymyslíš! ;)
Díky black, ani nevíš, jaký kámen mi spadl ze srdce :), psát po tobě a Aruovi nebylo snadné :))
Přiznávám, koukám na detektivky, ale většinou u nich usnu. Někdy před čtyřiceti lety jsem je doslova hltala ve dne v noci, v jedné ruce knížku, v druhé vařečku .....
Každým dílen to bude těžší a těžší, nezávidím, ale moc se těším
Dievča, hodilo, ale nevím, řekla bych, že bez pomoci shůry se mu to asi nesplní, zatím se moc nepředvedl :)
Liduš, tak tohle je podle mě moc povedený díl....mně se zdá, že buď hodně sleduješ kriminálky nebo že jsi si nastudovala nebo...že jsi snad sloužila u kriminálky? Zapadá ti to do sebe jako ozubená kolečka..
a ještě....super jména osob, má to i humor jako třeba ta stará vražda dobrých vztahů...
po přečtení se mi v hlavě rozjely další otázky
co ta přílba, kterou viděl jen Kukvajc a pak zmizla...
co ten skafandr a co mám prozradí obsah laptopu....
uvidíme a přečteme si -snad i něco rozlouskneme v dalším pokračování.....tentokrát od Irči
chichi ... 'povýšenie by sa hodilo', lenže ... rozvíja sa to do zapeklitého prípadu***
Uf, a mám to za sebou a můžu se v klidu těšit na další díly :)
Děkuju všem za čtení a reagce
Hani, jsem ráda, že jsi vypíchla starou vraždu, na tu jsem docela pyšná, i když bez Aruovi starý Vraždový by nemohla vzniknout
Janino, jsem napnutá jako špagát, budou komisař a nadstrážmistr spolupracovat, nebo to už bude jenom kriminálky? A hlavně, co odhaleji, nebo se to ještě víc zamotá jako ve správné detektivce?
:))) Nami, tvoje dedukce má vtip i logiku, já to pořád říkám, přidej se!
Aru, aby nedošlo znovu ještě i na nás :)
Jamardi, musela jsem si před svým psaním vypsat všechny osoby a obsazení a to jsme na začátku
Kočkodánku, třeba se Bärlach ještě projeví, jistě je už bohu blíž, nežli živí, ego mám zcvrklé, zato bříško jako balón z nervů, jak bude můj pokus přijatý, úsměv
Goro, děkuju, těší mě, žes ocenila snahu o vtipnost. Vím, že člověku to nedá na to nemyslet, ale zachovej klid, moc se těším na tvůj díl a držím palce
Díky Aru. O co méne jsem sectelý, o to více delám boty pri kopírování komentu z wordu. Gulás me asi podvedome trochu ovlivnil. ;-)
Oceňuji tvé vtipné pojmenovávání postav - Sladký řečený Homole:-), Guláš a Tyčka jsou sousedé ve Vávrově ulici, ale nej je přezdívka pro Vonáskovou /stará vražda dobrých vztahů/ - asi to nebyla dobračka:-).
Tak, přátelé, o volných chvílích budu psát, vydržte!
Kočkodane, je to Švýcárský literární komisař z pera Dürrenmatta, sloužící jako literární reference na díla jako Soudce a jeho kat a Podezření, kde Bärlach vyšetřoval ;)
U Bärlacha se jedná o speciálního boha mlíkařu a chlupatejch? (v tom případě by mohl být i nás kočkodanů).
V příběhu je leccos nafouklé, ale doufám, že to ty nebudeš, i když sklízíš chválu za povedený díl. (splasklý smajlí
U Bärlacha se jedná o speciálního boha mlíkařu a chlupatejch? (v tom případě by mohl být i nás kočkodanů).
V příběhu je leccos nafouklé, ale doufám, že to ty nebudeš, i když sklízíš chválu za povedený díl. (splasklý smajlík)
Super dílko. Jsi moc šikovná.
Tělo starý Vraždový se našlo kousek od hospody U nafouklý žáby. Teplo těla v kombinéze urychlilo rozklad. Od té doby se začalo hospodě přezdívat U nafouklé báby.
Bezva, bezva. Hezky se nám to dává do pohybu. Doufám, že Irča policajty trochu "popostrčí", aby konečně začali vyšetřovat :-) Určitě by se už měli zajímat o byt a příbuzné, oznámit jim, co se stalo, a technici by mohli zjistit, co je zač ten skafandr nebo "skafandr"... ale možná, že jsou takhle neschopní schválně? Třeba je vrahem nadstrážmistr Horejs :-)
Ty stará vraždo dobrých vztahu....zaujímavé...nemohla tam dlho ležať, určite spadla z oblakov alebo aspoň z balóna či ufa, na takom frekventovanom mieste by si ju všimli a o priesvitnej prilbe ani nehovorím, dávno by už dostala nožičky nie až teraz.. trošku sa mi pletú hodnosti a mená, našťastie nepìšem pokračovanie... fajn prácička, Alegnička
Je fakt, že během tří dnů by si mrtvoly už někdo asi všiml, pokud ji tam ovšem někdo neztratil až toho osudného večera a nebyla něčím uškrcena jíž dříve. Rukama to asi nebylo, protože ty by nevyfikly tu strangulaturu.
S Bärlachem problém také není, dřepí hned vedle ň.
Lído, už potřetí čtu tvůj bezva díl a lámu si hlavu s pár věcmi: jestli nemám známého koronera, který by vědecky objasnil nález "vlažného těla" , jak je možné, že si balónovité oběti v centru městečka nikdo nevšimnul dřív - a jak se vyhnout jménu s přehlasovaným a v poslední větě /nevím, jak se to píše:-)/ atd. Budu doufat, že mě v noci cosi "shora" osvítí a dočkáte se stejně zdařilého pokračování!