Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVyhnálovské balóny
Autor
Alenakar
Balóny nad krajinou
vždy změní poklidné odpoledne
ve Lhotákův obraz
a káva na terase
pod nimi chutná po dálkách.
Hořáky chrlí plameny,
zní to jak sípot z hrdel draků
a blanitá křídla dětských snů
odlétnou zpátky do pohádek.
Když se pak najednou smráká
a ohně nad hlavami lidí
přezáří veškerá souhvězdí,
vzplanou někdy i oblaka
a nebe se celé začervená
jako vypravěč - sedmilhář.
20 názorů
Blackie,
my jsme reklam na balónech naštěstí ušetřeni. V blízkém městečku je jakýsi spolek vzduchoplavců.
blacksabbath
16. 02. 2023u nás létají často...takové ty s propagačními logy...ty tvé jsou poetičtější
Abakusko,
tak to byl opravdu rychle postavený altánek....
Nebýt výbuchu vzducholodi Hindenburg, možná bychom dnes létali spíš vzducholoděmi než letadly. Každopádně by bylo na nebi větší ticho. Ani ty balónové hořáky by nebylo slyšet.
U nás na Moravě ale už jezdí autobusy na vodík. Jen se bojím,aby se se mnou nevznesly.
Alenakar - neviem aké to je keď pristane Hindenburg na záhrade, ale viem, aké to je keď ponad plot preletí altánok pre šesť osôb a zapichne sa špičkou do zeme v mojej záhrade. Trochu mi po ceste letom pošramotil ríbezle.
Rhodesie,
lepší hořáky než vodík. Nechtěla bych, aby nám na zahradu spadla vzducholoď Hindenburg.
Abakusko,
"ufáci" by na tom byli hodně špatně, kdyby je stíhačky v šedesátých a sedmdesátých letech opakovaně honily a nikdy nedhonily a dnes by je sestřelovaly jako na běžícím pásu. V takový technický regres je těžké uvěřit.
Rado,
nejzajímavější jsou balóny, ke kterým se nikdo nehlásí, tzv UFObalóny.
Čudlo,
jak už jsem tady psala, kousek od našeho je letiště, odkud startují i balóny. V zimě se ale neobjevují.
Moc hezké. Tak jako ty balóny.
Kolikrát si jich všimnu, až když slyším za klidného podvečera zvuk hořáků. Je to takový zajímavý zvukový kontrast při tom tichém plutí nad krajinou...
Naposledy jsem viděl na nebi balóny asi tak před 10 lety nad lázněmi Libverda kde jsem byl na léčení. Krásný pohled. /*
Já se spíš červenám kvůli svým dětinským snům. ...Toužila jsem být velkou a slavnou básnířkou.
Za dílko se studem červenat nemusíš. A promiň, že je můj komentář zase jen horkej luft. ;-)
Goro,
jsem ráda, že se líbí.
Horkovždušné balóny jsou docela hlučné, zvlášť večer, když už kolem našeho utichne stavební ruch. Většinou jsou velmi pestré, velmi barevné a tak se mi nejlíp fotí tak koncem září, když už lesy začínají žloutnout a červenat. Občas nad námi prosviští i nějaká menší vzducholoď. Ale to už je docela vzácnost.
Pěkné, sípot z hrdel draků je objevná metaforka.
Nám startují balony skoro nad hlavou a naše zvířata se jich bojí, tak je moc v oblibě nemám... ale pohádka tam nahoře to asi je...
Evženie,
pár kilometrů od nás je travnaté letiště, odkud startují malá letadla a balóny. V létě je nad našimi hlavami docela živo. Zpočátku jsem horlivě fotila balóny nad naší zahradou, ale časem si člověk zvykne. Přes zimu balóny nelétají (kromě těch čínských nad USA) a už se mi stýská po letničkách a po vzduchoplavcích. Tento týden budu muset zajet do města pro semena, než mi vyprodají všechny lepší odrůdy květin.
Evženie Brambůrková
13. 02. 2023Krásné. Už dlouho nad námi balony neletěly. Stáli jsme s dětmi na terase a mávali a oni nám také.