Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seByla tak krásná
Výběr: Print
12. 06. 2002
24
0
3043
Autor
dablik008
Měla v
očích tolik světaa na rtech
na rtech měla jediné slovo
zůstalo nevyřčené
mezi námi
a dodávalo té chvíli
pozlátko života
byla tak krásná
o to mrazivější bylo
její odmítnutí
(hledala na nebi
otázky osudu
a já o nich nevěděl
zhola nic)
nestál jsem jí
za jediný pohled
možná se mě
(taky) bála
ač tak sebevědomá
možná odvážná
nebo zmatená…
ladné gesto zmaru
její paže
bílá a hladká
jako plátno
holandských mistrů
mě zraňovala víc
než život
plný krve
a zabíjení
nevydržel jsem se už
na ni dívat
klopýtal jsem
se slzami nocí
a ptal se
neviditelných ostřelovačů
někde v
dálceproč jí
nedali na vybranou?!
naprosto se ztotožňuju s hermitovou kritikou, což je podle mě dost hluboký...
hluboce se s ním ztotožňuju
:o)
nebudu dělat kraviny:
moc se mi líbí
(kdybys chtěl vědět proč konkrétně, musel bys vidět moje hledající oči a nicneříkající gesta, což by Ti jasně řeklo, že nevím, proč...)
*
ale druhá polovička je lepšejší než první...jsem se tu stavila znovu, no :o)
pěkná věc; určitě stojí za čtení a to je fajn, ale nijak víc mě to neoslovilo
Myslim, ze by zacatek sel rici zajimaveji.
Posledni sloka se mi ale libi.
Tož to mění můj pohled na věc.
Děkuji za poodhalení jádra myšlenky. Nutno přiznat, že jsem byl zřejmě trochu mimo.
Jěště jednou dík,
Funda
...jo jo závěr je opravdu dosti (ná)silný...:o))))...teda tak to na mě alespoň dolehlo...:o))
tipííík
Najviac 4 strofa a potom záver. A vôbec, ďalšia podarená výpoveď mladého poeta!
T
nebrasko a Fundo, a dalsi :o)) jak moc nasilna se vam zda kulka mezi zebra nekoho koho milujete a prave v tu chvili sedite vedle nej? ta basen je podle skutecny udalosti, stalo se v Jeruzaleme, ona byla tamni obyvatelka, on vojak...ty slova mozna rusi atmosferu basne, ale je to o nich, ne o ni ;o)
no, vino by mozno bolo len docasne riesenie....
basnicka je to vcelku podarena, co mi tam vadi troxu
je mozno v prvej strofe, na rtech a na rtech, ani zivot plny
krve a zabijeni a neviditelni ostrelovaci ma trikrat nenadchli jakozto slovne spojenia...tolko moj prvy pocit po precitani ;)
Ve třetí sloce mi dosti vadí dvakráte použité slůvko "možná". A pak bych si ještě dovolil souhlasiti s Nebraskou v tom, že se tam nehodí slůvko "ostřelovači". Do tohotu druhu básní jest lépe dle mne tato slůvka obměňovati trochu poetičtějšími výrazy.
Sice se trochu déle hledají v hloubi duše, ale daleko déle pak zůstavají v duších, jež mají naplnit.
PS: jinak už nic nemám a musím se doznat, že se mi ta báseň velmi líbí
Tipnu si ještě a již mlčím....
ďáble, dyk říkám, ze vím houby houbičky.... mě neposlouchej, já si jentak něco pro sebe brblám....;-))
ale líbí, jo, líbí
******************************************************
příteli, duše blízká já vím ... hmmm ... no dnes
na smutek nemám pomyslení (vím, že ty taky)
******************************************************
je mi to kupodivu sympatičtější než některé tvé jiné, jakobys v tom byl víc Ty,dáblík.... :-)
ale co já vím, já houby...
každopádně to ve mě dost příjmeně rezonuje, ale neumím zatím říct, proč...
TIP!
hermite, to je divny ne? :o) zrovna v tomhle je urcite min dablika nez v basnich o kterych jsi rikal ze na tebe nepusobi uprimne :o))
Gastarbajtr
09. 06. 2002Astalavista
09. 06. 2002
Naaaadhera uplne me to polilo takovym zvlastnim pocitem, jako bych chtela neco vykricet na cely svet jako bych si tenhle pocit nemohla nechat pro sebe... zavrit oci a vydat se na cestu, kde prave ona je cilem...
Nevim jestli rozumis, ale diky...!***
...s dovolenim do romantiku :-)
Gaste, timhle do mladejch let?? 8o))
Asta, no treba basni Dovolena v Izraeli, a nejen ji :o)
mikli, jakou horkou nemoc probuh?? :o))))) se jenom snazim obmenit stagnujici tematiku ;o)
a vsem dik :o)