Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKočičky
Autor
Gora
Police se svatým obrázkem,
nad kamny jíva ve váze.
Pyl dopadá na zrezlý plát.
Sedmnáctý den
po obřadu kočiček
odletěla matka včela.
Už není třeba
prostírat královně,
podkuřovat v úle.
Teď stojí, celí nesví,
kolem vyhaslého špora.
A na hodinách pořád pět.
30 názorů
Toš... Pěkné to máš. A tady u nás sa říká ŠPORHELT_
Moja mama na šporheltě dělala přesňáky...
______________________________________________________________________
PeS:
Kočičky bych nežral! :D
Radovan Jiří Voříšek
24. 02. 2023Na první dobrou mi nedošlo, že by mohlo jít o dchod člověka, ne o včelu. Ale teď vidím, jak je báseň silná, jdoucí ke kořenům rodu.
Takováto díla, ač jsem jich zřejmě neschopen, můžu. Moc hezký. Já to vidím, cítím, jsem tam...
Působí to na mě jako balzám.
Evženie Brambůrková
22. 02. 2023Tvé postřehy jsou stále velmi netradiční. Pokaždé něco nového a zajímavého.
Páči sa mi a musela som sa presvedčiť, či je jíva to čo si myslím, že je.
Irenko, moc pěkná a působivá báseň, závěrečná sloka na mě také působí smutně, TIP
blacksabbath
22. 02. 2023moc krásná báseň....i když na mě - hlavně poslední sloka - působí smutně ...ukládám si..*/********
Na mně celá ta situace působí jako veliké zklamání z toho, že kočičky byly posvěcené, ale přesto to nepomohlo.
Velmi působivé.
Vzpomínám na jednoho pána, který prý hodně dlouho věřil, že dárky nosí Ježíšek.....a dnes je ze všeho velmi zklamaný.
Teprve po přečtení Tvé odpovědi na Kočkodánkův komentář mi docvakla Popeleční středa. Jasně za 46. dnů budou velikonoce (počítáno bez nedělí) a začíná půst. Proto ta pointa ve verších. Díky za připomenutí, oběd jsme už prošvihly, ale jídelníček na večeři ještě stačím přepsat.
A už definitivně, ahoj.
gabi tá istá
22. 02. 2023Veľmi pôsobivé*
Díky, Luboši... dílko souvisí s dnešní Popeleční středou. O životě tchýně Anežky a špore jsem psala víckrát, máš dobrou paměť. Byl to u nich důležitý kus vybavení, vařilo se na něm od rána a topilo i v létě...
Irčo, i přes výskyt pylu nebudu mít na tvoje dílko alergii. Spíše naopak.
A vzpomínám si, že už jsi kdysi jedno měla, kde se vyskytovalo to pro nás mnohé tenkrát nezvyklé slovo z oblasti kamnové techniky.