Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seGarden party II
Autor
Alenakar
Na garden párty
budou dneska opilí
snad i komáři
Oslava končí -
Hosté se vytrácejí
spolu s hvězdami
22 názorů
Jam,
je fakt, že mí prarodiče se moc nehádali. Babička jako bývalá selka, pozděli družstevnice, byla generál a dědeček plnil rozkazy.
Takový nápis na stěně v bytě je dobrý proti domácím hádkám.
Ještě k těm hvězdičkám. Mohla bych si myslet, že to jsou i vločky. Nábytek byl bílý, kachlová kamna bílá a lino světle béžové.
Jam,
můj dědeček a babička z otcovy strany byli v církvi Československé - husitské. V kuchyni měli nad dveřmi velmi ozdobně vyvedený nápis na plechové tabulce: BŮH LÁSKA JEST. Jako dítko školou povinné jsem tomu dlouho nerozmněla.
Jenže to nejdříve musíš vědět, že to má spojitost s nějakou kapličkou. Mě by to nenapadlo, protože jak jsem psala, ty hvězničky byly jen po stranách, ne na stropě. Bylo to hezké, i mně se to líbilo.
Nechtěla bych mít v bytě moc náboženské prvky. Dlouho jsem sice nechala viset Pannu Marii s Ježíškem, ale to bylo proto, protože to bylo po babičce.
Jam,
je hezké mít kuchyň jako kapličku a to obzvlášť dnes, kdy se vaření stalo pro mnohé náboženstvím a Zdeněk Pohlreich bohem.
per_zay,
vytrácet se spolu s hvězdami je velmi poetické... Ale špatné taky není být hvězdou večera spolu s večernicí.
Myslím, že se jí to hlavně líbilo. Nebo důvod mohl být ten - ona je totiž velká perfekcionistka - že nebyla úplně spokojená s tou modrou omítkou a chtěla to zamaskovat.
Jam,
to máte kuchyň skoro jako kostel. V některých vesnických kostelech u nás na Moravě jsou na klenbě hvězdičky.
blackie,
my v altánu zapalujeme vonné tyčinky a celkem to funguje.
Koňak mně chutnal, ale pila jsem ho asi dvakrát v životě. Na hvězdičky na flaškách bych si sama nevzpomněla, nemívám je v rukách.
Já bych mohla říct:
Zatahuje se -
brzy zbudou hvězdičky
jenom v kuchyni
To by nikdo nepochopil kromě naší rodiny. Teta kdysi malovala u babičky kuchyň na bleděmodro a pak tam namalovala malé bílé hvězdičky. Jen na stěny, strop byl bílý.
blacksabbath
10. 03. 2023udělej si domácí....do aply nalož hřebíček, anýz, květy levandule ...pár kapek oleje......odpuzuje a navíc ...voní
Jam,
jsem ráda, že se ti haiku líbí. Garden party je můj oblíbený námět. Často v létě ponocujeme u vína pod hvězdičkami.
...........................
Při slově "hvězdičky" mě napadlo Garden party III, tak ti ho posílám:
Zatahuje se -
Brzy zbudou hvězdičky
jen na koňaku
blackie,
na garden party bývají největším problémem právě komáři. Bez repelentu ani ránu! Jinak by mohly být opilé i komáří larvy.
blacksabbath
09. 03. 2023nerozlévat:-))))
Evženie,
u nás by se to realizovat dalo. Máme altán a v altánu krb.
Teď zrovna ale lije tak hustě, že je to spíš na saunu. Dík.
Evženie Brambůrková
09. 03. 2023Zahradní posezení s přáteli - to si ještě počkáme. :-)
najlepšie je to nedopovedané v druhom