Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSlejvák
Autor
Alenakar
Dole pod oknem
se vyhýbají loužím
deštníky
Májové kapky -
Na výstavě květin dnes
záhon deštníků!
Děti utekly!
Před školkou pije z louže
promoklý medvěd
28 názorů
Zboro,
je fajn, když se dá haiku chápat dvěma i více způsoby a když si nakonec "bleskově osvícený" čtenář uvědomí, jak to vlastně autor myslel. Ale psát taková haiku je dost těžké a já to moc neumím.
Zboro,
kdyby bylo to třetí haiku zveřejněno smostatně, někdo by si mohl myslet, že děti ve školce někde u nás v Beskydech utekly před zmoklým medvědem z reklamy na pivo Radegast.
blackie,
teď právě mi kapou do rytmu alexandrínu v mém "Drozdovi".
blacksabbath
28. 03. 2023kapou do rytmu:-)))
blackie,
když o tom tak uvažuju, tak dešťová haiku jsou vlastně mou specialitou.
blacksabbath
26. 03. 2023kap-kap
Zboro,
díky za výběr.
To třetí haiku může působit taky tak trochu jako hádanka.
ukrytá.v.máku
23. 03. 2023Výborné všechny :)!
První dvě standardní, dobrá práce, poslední je nevšední, neotřelé a pro mě osobně výmluvné - mám rád, když je v haiku nějaká emoce, ne pouze kvalitní obraz a dobrý zvuk :)
sveřep,
možná jsem toho medvěda měla zařadit samostatně. Ale jsem ráda, že sis ho všimla. Díky.
Al Jal Úde,
úspěch prvního haiku dokazuje, že se tady hodně lidí dívá z okna ve výškových budovách. Díky.
snakeu,
to první je vlastně taková vzpomínka na dětství. Okna kuchyně našeho bytu vedla na rušnou ulici, dole jezdily tramvaje a rozstřikovaly louže na silnici dlážděné ještě žulovými kostkami, nad chodníkem se vznášely deštníky.
Jam,
to ano. Kdysi jsme bydleli ve čtvrtém patře a za deště byly vidět pod oknem jen deštníky... Dno moře plné barevných medůz.
Prvé je vydarené.