Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seUnderground
Autor
Umbratica
Jsem přibit k putice a šenku.
Vše jedno je. Jsem opilý.
S mým štěstím letí do mlh venku
koně, kteří se splašili...
Alexandr Blok
Underground
Bar v podzemí... Gin, ticho, šero,
déšť buší do střech nahoře.
Cit, který musí dohořet...
Pít! Ať se venku čerti perou.
Bar bez oken... Ať světlo blesků
tam pod nebesy budí lid!
Lid umí se i pomodlit.
Pít! Kvůli touze, kvůli stesku.
Bar pod ulicí vylidněnou,
kde malé děti děsí hrom,
kde krásně tančí každý strom.
Pít! Dokud bude otevřeno.
Ta bouře ve mně strašnější je. - -
Bar - kobka, kde si můžu klít.
Bar - hrobka, v které najdu klid.
Pít! Dokud hřmí a dokud lije.
27 názorů
Rhodesie,
máš pravdu. V podzemním baru se může člověk bez manželky a bez mobilu na pití nejlíp soutředit a zároveň ten bar může fungovat i jako protiatomový kryt, ve kterém by se nikdo nenudil.
Źe tam nemusí fungovat mobily - to v baru může být výhoda. Člověk je tam kvůli lidem a chlastu a manžel/ka se nedovolá... :)
Benetko,
nezáleží jen na životosprávě, ale i na osudu. Když chodím za matkou do domova seniorů, u vchodu stále stejní osmdesátníci hulí jako fabriky a zatím jich nebývá. Na druhé straně ale znám spoustu kuřáků, kteří umřeli na rakovinu plic v padesáti nebo v šedesáti. Určitě záleží i na tom, jak tuhý má kdo kořínek a co je mu souzeno. A to se týká cigaret právětak jako pití.
Rhodesie,
dnes by mohly být podzemní bary problémem. Nemusely by tam fungovat mobily.
Abstinent nejsem. A ví Pan že ani nikdy nebudu. Prostě a jednoduše se propiju xmrti. Řídím se pravidlem:
Jez do polosyta
Pij do polomrtva
Abstinent nejsem, jen občasný konzument s klapkou v hrdle. Ale jestli jsou podzemní bary, netuším. Asi někde jo...
Kočkodane,
uf - už jsem se lekla, že myslíš národního umělce Ivana Skálu!
Rhodesie,
já ani nevím - frčí ještě vůbec podzemní bary? Jsem abstinentkou už tak dlouho, že mohu psát o alkoholicích jen na základě vzpomínek z mládí.
Evženie,
my máme na pozemku dva altány a jednu terasu, takže taky mám kde sedět. Jen kdyby na to byl čas.
Tohle je parádní. Úplně ten bar a toho nešťastníka vidím.
Skvěle napsáno, popsáno a já nevím, co ještě. Dopsáno... Zapsáno...
Evženie Brambůrková
24. 03. 2023Já nechodím nikam, pracovala jsem v hospodě čtvrt století. Stačilo.
Raději si posedím venku.
Evženie,
já jsem do barů naposledy chodila v mládí. Za našich mladých let se říkalo podzemním barům "peklo" a řada restaurací měla nadzemní a podzemní část. Nahoře se pilo spíš víno, podzemí bylo pro tvrdší nátury.
Al Jal Úde,
s tím "zalíváním" jsi mi nasadil brouka do hlavy. Pokusím se z toho udělat haiku.
Janino,
s tím stromem máš jistě pravdu. Spoléhala jsem na to, že ho zachrání tanec.
Goro,
díky. Překvapivě mě baví psát pijácké písně. Asi to patří k naší moravské nátuře.
Evženie Brambůrková
23. 03. 2023Moc pěkné.
Prší
tak pozoruji bouřku bez rámu
Do sebe láhev obracím
To z toho pouhého zalívání
ztratil jsem pojem o času
Skvělé. Jediným kazem na kráse je pro mě poněkud lacině působící rým hrom - strom.
Karpatský knihomoľ
23. 03. 2023Diano,
jsem abstinetka, ale nebylo tomu tak vždycky, proto se dokážu vcítit. Díky.