Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTD - rozloučení
Autor
supizmus
Nad kopcem, za kterým před několika okamžiky zmizel vlak, pomalu vyšlo slunce. Než tam zajel, mávala mu z okna. Poslední slova, která mu řekla, než nastoupila, zněla: "Ale zůstává skutečností, že jsme pozvání, abychom úplně zapomněli sama sebe, zahodili do větru svou strašlivou vážnost a připojili se ke všeobecnému tanci." Před tím se na nástupišti dlouze obejmuli.
Cestou k nádraží byla ještě tma. Voněly čerstvě rozkvetlé stromy a do ticha brzkého rána zpívali ptáci. Celou dobu, co šli ruku v ruce, oba mlčeli. Slov nebylo třeba. Vyprovázel ji na ranní vlak každý pracovní den. Dnes, když zazvonil a ona seběhla, připravená vyjít, ji požádal o ruku. Souhlasila.
Celou noc před tím nemohl spát. Pořád dokola si skládal slova a vymýšlel scénaře. Už dlouho měl rozlišeno, že manželství je pro ně Bohem chtěná cesta a pomalu sbíral odvahu.
15 názorů
Celý ten laciný románek je pouze kulisou k pokusu o retrospektivní povídku :-)
Evženie Brambůrková
28. 03. 2023Takové rozhodnutí je vážná věc.
Zajíc Březňák
27. 03. 2023Hezké, co zbývá dodat?
Odvaha je důležitá, je-li ale neustále tupena výsměchem, pak se ztrácí, až zmizí docela.
Biskup z Bath a Wells
27. 03. 2023líbilo se mi to, až na ty odražené odstavce...
Mít toho pravého životního partnera je ještě větší výhra, než trefit v AZ kvízu prémii u bankomatu.
Četl bych dál v tomhle příjemném poetickém duchu. Škoda. Opravdu mini, ještě že je tam to tematické souvětí.
Velmi originální... a dobře se četlo. Snad jen, na mě osobně z toho po celou dobu doléhala právě ta "strašlivá vážnost", i když vyznění bylo jistě optimistické. Kde je ten vítr, tanec? Možná teprve přijde?
blacksabbath
26. 03. 2023hlavně, že ji našel....ji a odvahu...