Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePerníkářská
Autor
Radovan Jiří Voříšek
Vařili piko, dobrej var
až měli bejvák plnej par
Pak se jim chtělo cigáro
teď je vezou na áro
A jejich kunčofti
cítěj se jak v Macoše
bez matroše
14 názorů
Radovan Jiří Voříšek
10. 07. 2023Luzz: Je to tak napsaný schválně, na úrovni mluvy aktérů (odposloucháváno cca 30 let)
Despekt v tom není žádnej, snad jen k činu - podpálit explozí par toluenu (proces výroby metamfetaminu) další čtyři byty a nějak poškodit celý panelák, jinými slovy - zničit lidem, kteří s tím nemají nic společnýho bydlení, ano, k tomu mám despekt.
Následná reakce odběratelů pika z této varny před začozeným domem - kam teď se mám tahat pro matroš - mi přišla zajímavá.
to říkáš ty jako autor (na což máš samozřejmě právo). ale čtenář v těch několika slovech může vidět/vnímat něco jinýho.
zkouším to přečíst jinak, ale prostě v tom neumělým rýmu "bez matroše - v macoše" pořád cítím jakýsi despekt k závislým. a jako vtipná reflexe anebo břitká satira mi to taky zrovna nepřijde... asi kvůli celkově trapnýmu vyznění toho textu... o tom, že je to technicky odfláknutý ani nemluvě.
Radovan Jiří Voříšek
09. 07. 2023Luzz: Nepohrdá.
nevím, no, přijde mi, že text pohrdá těmi, kteří prostě neměli to štěstí a skončili tak, jak skončili.
Radovan Jiří Voříšek
08. 07. 2023Norsko - opakuji nabídku osobního setkání
Radovan Jiří Voříšek
08. 07. 2023Jamardi - o zodpovědnosti nepřemýšlí
Kočkodan - i v Pardubicích je to možné
Evži - jasně že jo
Norsko - chudinko
Evženie Brambůrková
08. 07. 2023Domácí matroš je k nezaplacení.
Vzhledem ke tvým zkušenostem* jsem větřil, že tvoje dílko s Pardubicemi asi příliš mnoho společného mít nebude...
(* terapeuta)