Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDéčko II.
Autor
Benetka
I vymyslil si výlet na Velkou Javořinu. Původně chtěl jet ve čtvrtek 6.7. Ale až do 9:00 tu pršelo. A tam na hoře ještě v 11. Čili to odložil na pátek. A jelikož je nespavec tak od bytovky odjížděl v 7:17. Tedy ukrutně brzy. Minimálně pro to moje trdlo. Ta má problém vstát v 6:15 do práce! Vlastně ještě nikdy ji nenabíral u jejího domečku v 6:35 jak se domluvili... :)
Cesta autíčkem ubíhala klidně a plynule. Skrzevá Strážnici a Veselí nad Moravou si to šinul téměř až do Strání. Tam měl odbočit z hlavní do prava na lesní cestu a málem to minul. Na poslední chvilku si všiml šipky s nápisem. Zašlajfoval tak prudce že až motor chcíp. Ale jelikož neni ten úplně blbej tak nekopal díru vedle silnice. Ne. Prostě opět nastartoval a odbočil a zvolna si to sral k Neumětelům... Ééé téda k hoře! A to mu asi nikdo nebude věřit ale už po pár metrech... Stopařka!!! Znova prudce zašlajfoval... Nééé! To fakt né! Cesta takový malý tankodrom a tak jel na dvojku asi tak 20 km/h. A i to bylo asi moc bo parodie na asfaltku samajamadomyfuč... Paní navlečená jako na severní kvočnu s vlasama jako mlíko. Věkem tak CirCA 70. Vezmete mě na parkoviště u Kamenné boudy? No jasně! Vždyť tam taky jedu. Tam přijel v 8:24. A o minutu později už spolu kráčeli po červené vzhůru. Vstříc dobrodružství! No vida!! Tak nakonec přeci jen nešlapal sám!!! :)
Ach Pane! Taková nádhera!! Úžasný bukový les a svěží jitřní vzduch!!! Ty moje trdlo milované... Ani nevíš o co jsi přišla... :(
A paní co kráčela vedle něj povídala. A Slávek v duchu obdivoval její kondičku. Možná že kdyby byla tak o 20 let mladší tak by moh obdivovat i její kun... Eh. Ne to sem nepatří. Bo ta obdivuhodná dáma ze Zlína či Gotwaldova newim přesně sypala historky z rukávu. Např. že je sice už v penzi ale stále se věnuje práci. Konkrétně dělá značkařku. To znamená že maluje na stromy apod. ta znamení kterážto nám tůristům dávají naději dojít tam kam chceme. A pak u Bětina Javoru se poprvé rozloučili. Chtěla si dát pauzu a Slávek kráčel dál. Jenom se tak ohlídl a viděl jak si stahuje kalhoty ETC a jde čůrat... Třeba teď může litovat že neni úchyl bo to by se asi vyžil. Ale ne.
Cesta lesem končila těsně před vrcholem loukou. A tam potkal lidičky co jej míjely s pozdravem AHOJ! No... Je pravda že po horách nešel už asi tak... 20? Let? Zim podzimů jar... A jak se pak přesvědčil tak pozdrav ahoj je mezi lezci po horách docela rozšířený. A tam pod vrcholem navzdory tomu že to nemá ve zvyku si dělal selfí. No... Vyfotil si špičku hlavy no... Tak asi tak. A paní jej dohnala. A řiká: Půjdem dolů na slovenskou stranu do Holubyho chaty. Zvu vás na pivo. Za to že jste mě svez. Nuž a jak jinak než obvykle: Na slovači zásadně české pívo! Konkrétně Pilsen Urquell a Bernard. Opět. Jako před dvěma dny vo Skalici. Ale tentokrát za 2.20É. No a potom světe div se! Ona pila rychleji než Slávek. A tak řek že obdivuje její splávek. A tak padlo ještě jedno a přitom mi řiká: Vite - já mám manžela vod Tábora a ten je pivař. A já jsem se mu přizpůsobila...
Nakonec se ale jejich cesty rozdělily kdy ona chtěla kráčet přesně na opačnou stranu a marně se jej snažila přesvědčit ať jde s ní. Slávek měl už svou trasu naplánovanou a hodlal se jí držet. A teda! Ta cesta po hřebeni byla vážně? Vážně!! Úžasná!!! Ty výhledy!!!!!! Ono taky je to skoro 1000 m. nad mořem že jo...
Stál bych za Tebou a objímal Tě kol pasu. No... Možná na půl cesty k El Pasu. Těsně pod ňadry. V hlívě by švitořily koňadry. Vdechoval bych vůni Tvou a taky posečené louky. V hlavě Brouky.
The Fool On The Hill
Halóóó!? Slávku?! Vzbuď se.
A tak... Dál šlapal sám. Až na rozcestí kde špatně odbočil. Ale však co? Vždyť má ještě hodně sil! A tak došel až na vrch Durda. 842 mnm. Když poznal svůj omyl a vracel se zpět tak měl navíc našlapány 4 kilometry. Zvolna se spouštěl dolů do údolí k obci Vápenky. A to už mu taky zvolna tuhly hnáty. Ale došel. Dřív než pošel. V hospůdce si dal obýdek. Zelňačka 60,- + hovězí guláš 240,- + pívo 40,- Ale docela hezká ukrajinská serevírka. Mlaďounká s copem až do pasu a s vypasovanýma kozičkama a rajcovní prdelkou. Teda až na to akné ve tvářích. No ale nic není dokonalé - že jo?
Potom cesta po žluté zpět k autíčku. A to už se sotva vlekl. A navíc opět blbě odbočil a než poznal svůj omyl tak se doslova prodíral pralesem. Nicméně v některých místech značkařky odvedly hodně mizernou práci! Jo. Nakonec se se štěstím doplazil k bodu Á. A autíčko celý den na sluníčku rozpálené jako trouba...
Ale tak. Konec dobrý všechno dobré. Ende gut alles gut. Když zastavil za barákem bylo 17:17. Přesně 10 hodin OPĚT NA VÝLETĚ! A jelikož má Iphone zabudovaný krokoměr tak tam bylo zaznamenáno že: 22,6 Km.
To bys nedala.
Miláčku.
:D
5 názorů
Pěkně jsi to napsal. Po horách moc nelezu, do kopce to není ono. Prostě taky bába.
Paní značkovačka má určitě výdrž, značkování ji udržuje fit. Krásný výlet s úžasným výhledem, zdá se že i v hospůdce bylo nač koukat :)
Je chvályhodné, že ses na Durdě nedurdil. Já při čtení také ne.
ja by som teda dala... s mladším synom chodím cez 20 km, ale kopce mi už nerobia dobre, funím a častejšie oddychujem:) Čas ( a vek s ním spojený) nezastavíš...