Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sevlastní úvrať se skleněnými kameny
Autor
Philogyny
Na polích háčkujou klasy
obzor
přechází přemnožení divočáci
obilí zraje koukolem
kol dokola
kol dokola
kolem a kolem
lem šatů lemovaný jejím ještě ----------------------------------------------------
chčije
štětinatí ryjem prorývají déšť / až k obloze / děravé mraky / věříš mi? /
postřikovač nesený myšmi ze zaplavených nor
koleje koleje koleje
blesk kutálí slunce do měděných pánví za oknem
změní ruce
že seno nesebrala že
pod střechou zatloukala němými hřeby do trámu
horkem země muže
vlastní úvrať se skleněnými kameny
7 názorů
Evženie Brambůrková
12. 07. 2023Je to náročné.
U mne jsou jisté jen ty skleněné kameny, máme z nich kus meze.
Vím, že to není zrovna "těžiště" básně, ale mě ćaply ty koukoly kolem a kolem... a nostalgicky se mi vybavilo "kdyby bylo kolkolem / jen to pole za polem / a jen slunce svítilo / mně by se tu líbilo"... Zaboha si nevzpomenu na autora, možná Jan Čarek? Ale pak mě blbinky přejdou, protože ty tvé krásné, jinde nevídané metafory... dnes třeba ta blesková... to je prostě koncentrovaná poezie.
je taková syrová, jako když sundáš z plotny ještě horké - a tak to jím rovnou z kastrólu popálenýma rukama a přemýšlím, jsetli chci přidat, nebo už jsem dost popálená ... :) dobrá je, jen trochu syrová. Ale přijdu zas
pro Alegna
Já taky, napsala lije, pak se usmála a dala chčije, vidím ho dodnes před očima... :) Včera zatloukala nahoře hřebíky, je tam vysoký žebř opřený o trám, vede podél zdi a nahoře musím přelézt. Bylo tam prkno zatížené cihlou a giglalo se, jistota je jistota, není se tam moc čeho chytit. No a přitom vyplašila kunu nad hlavou, běhala mi nad hlavou i s mladýma. Mám tyhle rozjímací chvilky ráda, pršelo a pršelo... :) Děkuji za zastavení a slovo, moc.
pro Kočkodan
Letos je to doslova kalamita, bachny táhnou se selaty jako voj a asi sklidí za nás... :) Děkuji.
Nemůžu si pomoct, ale když se řekne chčije, mám před očima Kemra
Opět tolik silných obrazů, už sám název je samostatná báseň, úvrať ouvrať, místo změny směru, místo pro otočení nástroje stroje pro orbu sedbu, místo, kde se orba zakončí příčně a tak se zadrží při dešti zemina a skleněné zesklovatělé kameny žárem.
A pro sebe si beru obrázek blesku včetně rukou
No, Phil, ještě tak úplně nevím, jestli ti mám tu intenzitu praseckých rycích prací věřit... přece jenom je to dost neobvyklé.a rozum mi našeptává, abych byl opatrný... Děda Komárek by možná sváděl podobný vnitřní boj. ;-)