Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seČervená tráva
Autor
Gora
Opřená o morový sloup,
listuje v mobilu.
S nosem u země
hledá, kde na palouku
roste planá orchidej.
Nakonec fotí včelu
obratně poletující
mezi ostny bodláčí
a dlouhá stébla trávy
s cihlovou rzí.
18 názorů
Irenko, pěkné :-))), Tip. Orchidej už odkvetla, takže zaujala včelka, poletující mezi ostny bodláků, a tráva napadená houbou - rzí travní (Puccinia graminis).
Při vší radosti z jeho existence se někdy (například v hromadných dopravních prostředcích) přece jen nemohu ubránit myšlence, že je pohyblivý telefonní přístroj jistým druhem moru. U tvé tvorby mě to nenapadlo nikdy. (MRK)
Evženie Brambůrková
04. 08. 2023Moc pěkné momentky :-)
Mariane, dík!
Karle, a přesto je ještě někdo hledá... díky:-)
law, potěšilo, že něco... třeba příště. Dlouho jsem nepsala...
Safiáne, děkuju. Když už, píšu většinou střídmě.
Phil, lidi se u před rezatými travinami fotí, a tvé postřehy z noci mě hodně zaujaly! Díky.
Možná mi nebudeš věřit. Ale v noci byla les. hledala jsem stopu krve. A na trávě byla rez a vypadla stejně.jako krev a tvářila se tak i v kukátku. Máš dobrou pozorovací schopnost, všímáš si zdánlivě bezvýznamných maličkostí. Myslím, že toto máme společné. Taky pořád něco hledám a to je fajn. Protože žijem. Moc se mi líbí, hlavně ty trávy.
líbí se mi ty kontrasty, to pnutí pohání děj dál - myslím, že to dopadne dobře :) s náma.
Na mě je to možná až moc nevýrazné - ten pocit, že v básni něco je, vystupoval na hladinu pomalu, možná ani ne úplně napovrch ... ale něco tam je :)
Na orchideje je už asi pozdě, alespoň u nás kvetou na jaře. Morový sloup mobilu, to probouzí úsměv, anebo taky beznaděj a vztek. Nestačí-li ti málo nedostaneš nic. Nakonec je krásný bodlák. Zajímavé kontrasty.
Díky vám, kdo se stavili...
U bývalé kájovské křížové cesty je loučka s vzácnými rostlinami - kousek od nás... léta se tam vyvážel koňský hnůj.
Zaujal mě kontrast těch živých zázraků a morového sloupu... skoro symbolické... Taky hodně fotím drobnosti z přírody... jen pro sebe, většinou je zase smažu... ale jako bych si tím zachycením okamžiku potvrzovala, že jsem u toho.
Moc pěkný postřeh! V mobilu najdeš všechno, i to co není a něco tam třeba zase chybí. :)