Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSylvia
Autor
Philogyny
Slunce upíjí z očí vodoměrek srpen prší do obilí
za chvíli odletí čápi
je srpen
pěnice zpívá v křoví nekonečnost touhy zpívá tak až zmlknou všechny potoční žáby
zpívá tak
až zpěv zaklesne očima do větví
položím na něj rezekvítek
---
jednou ti povím
---
posed líhne můry
včera i střevlíka
ach ty tmo černá děvko lesa
vykusuješ do mý tváře jizvy: mapu pro přežití
loukou táhne myší pluk
slyším bubny a polnice a zem se chvěje provrtaná tisícem chodbiček
a stromky bez kořenů kácí se
zlatým dnem pro zimu
vepíšu do této básně Krysaře
jedinou větou
ať zase ožije i se svou flétnou
___
___
___
18 názorů
pro Muamerek
Já to přednášela klukovi a smál se... Já je vidím. A nakonec si na záda nahodí batohy a stejně se nakvérujou k nám domů. Klasika. Vždycky si vzpomenu, jak kdysi načítala Betty Mac Donaldovou a tu její postel, kde bylo všechno a všichni...a já ji mám taky. Tu závidím i sama sobě. Děkuji!
pro Alegna
Bemetka je opravdový. Ty taky. Dneska jsem byla po delší době jinde. Byly tam mrtvé můry a jedna živá. Smetla jsem je na hromádku a uvidíme. Jsme. Můry mám odjakživa moc ráda. Kluk mi někdy z legrace říká ty můro jedna a já se směju, že. Ve čtyří ráno opustila posed. Nenechám se od nikoho uzurpovat. Ani od těch sršňů ne. Mohla bych zabít, ale kolik jich tam je? Pořád slyším tiché hryzání tmy směrem k mýmu obličeji... :) Děkuji.
Tento text je živelný, pulsující, je založen na neotřelých asociacích, které nás pouštějí kamsi dál do autorčina nitra. Mám rád, když báseň není strnulá - a když je její jazyk nesešněrovaný. A to tato báseň nadmíru splňuje...
Benetka to vystihl, nic lepšího nevymyslím :)
Mám ráda tmu, protože v ní je vidět každé světlo, možná jsem můra
pro trojort
Nenaběhl mi pro nic za nic. Krysař. Nedávno jsem četla, že krysy nahradili potkani. Vzbudilo to ve mně neurčitý smutek. Děkuju za nakouknutí a slovo, někdy je líp a někdy hůř.
pro Janina 6. Je to jenom takové odfrknutí, jsou všude a opravdu se ta louka doslova propadá pod nahama. Za chvilku bude podzim, to se zase budou stěhovat k nám domů. Mám je svým způsobem ráda, ale doma ne, mám velký nos a cítím je na sto honů... :) Hezký večer.
pro Kvothe
Střelila jsem divočáka a než došla na místo, kde by měl ležet, tak tam nebylo nic.
Parádní metafory... A Krysař by se občas hodil, nemuseli bychom cpát do přírody další jedy... u nás napáchali hodně škody hraboši, dravců přibylo, ale pořád tto není poznat... A umínila jsem si, že se příště u rybníka pořádně podívám, jaké oči má vodoměrka! To o těch jizvách - mapě je pro mě nejsilnější.
Pro Philogyny: A právě proto by tě jako myšky bylo škoda a nejen myšek, ale i lidí...a kde a proč jsi pobíhala po lese? :-) S váhou jsi v normě...tak jakýpak půl a něco metráček...ano s tichou radostí při uzření živé bytosti naprosto souhlasím...měj hezký den....
Bene, já tě nechtě přeskočila. Omlouvám se. A usmívám. Naskočily mi ty chlupy na prackách, moc hezký příměr. jo
pro Gora
To by bylo fajn. U nás odlétají koncem srpna. Ráno je míváme na zahradě, mají hnízdo přes cestu. Taky monitoruju. I ty černé.
pro Kočkodan
Byla to ta nejmenší ze všech pěnic, křovní. Zpívají tím drobným hrudníčkem líp, než operní pěvkyně. Troufnu si tvrdit, že slovo líbezně je odvozené od jejich zpěvu. Děkuju ti. Prší nám do obilí, nejde sklízet, sever, že. :)
Pro Kvothe
Je to pohroma, doslova se do těch nor poropadám botama a to mám cca něco málo přes půl metráku. :) V noci chodila po lese a hledala stopy. Stála mi najednou pod nohama, měla korálkový oči a koukala do mých. Nebála se. Vždycky, když jsem blízko u jakéhokoliv zvířete a nebojí se mne, mám takovou tichou radost. Měla jsem kdysi, na střední škole, přezdívku myška... Děkuji.
za chvíli odletí čápi
je srpen...
Budu bedlivě sledovat čápa nahoře na louce, kde denně loví.
Ráda jsem četla.
No Ty kráso!!! Úplně mi při čtení vstávají chlupy na prackách! Ach_
NÁDHERA!!!!!!!!!