Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seMráček
Autor
Gora
Z dálky dětský pláč
Na nebi bílý mráček –
padá pár kapek
Letní podvečer
Popojdu po zahradě –
cikáda zmlkla
31 názorů
Evženie Brambůrková
31. 08. 2023Moc pěkné náladovky.
připomněla jsi mi Oldjerryho a naše společná haiku.. tak díky moc za vzpomínku a tahle se Ti povedla :c) *
a2a2a: děkuju za zastavení a tvůj pohled na dílka, v prvním umístím kireji za první verš, lépe propojím druhý a třetí. Díky za upozornění!
První je jen záznam okamžiku, navíc na minimálně ploše tři různorodé skutečnosti, které v celku působí roztříštěně, dětský pláč silně vtahuje, ale otazník bez jakékoliv odpovědi.
Druhé působí lépe, je tam kontrast i přesah i nálada, jen spojení ...popojdu po... působí spíše nářečně. Každý řádek je samostatný verš a v celku to působí úsečně.
V letní podvečer
brouzdám zahradou -
cikáda zmlkla
Radovan Jiří Voříšek
20. 08. 2023super
Evženie Brambůrková
16. 08. 2023Jako by to bylo tady. Moc pěkné :-)
Cikády jsou fajn, jako všechno živé, ale když je jich moc, je to rachot jak v tovární hale ;) Vzpomínám na "cikádový háj" obklopující naši chatku kdesi v Gradacu - než jsme si zvykli, měli jsme chuť je povraždit ;)
Ale jinak je to samozřejmě jedno, jestli ta nebo onen, hezké to je a romantický večer to dokreslovalo ;)
U nás jsou občas cikády viničné, ale hodně vzácně nejspíš na Jižní Moravě
Děkuji, Al Jale, za komentář a informace.
Zvuk se nesl přítmím a byl velmi zpěvný, hlasitý, jak jej znám z přímořských letovisek, tak nevím... ale i kdyby kobylka/cvrček, byl to hezký zážitek!
V Severní Americe existuje více než 190 druhů (včetně druhů a poddruhů) cikád a více než 3 390 druhů cikád po celém světě. Toto číslo každým rokem roste, jak výzkumníci objevují a dokumentují nové druhy. Cikády existují na všech kontinentech kromě Antarktidy. - dočetla jsem se teď, když jsem hledala...
Pěkné Irčo, jen oprava u nás cikády zastávají kobylky případně cvrčci, ale jde jim to taky
Di, dadiku, KK, Janino, Jarmilo, Luboši, díky vám.
Janino, ano, cikády tu jsou, letos nejen na zahradě, ale i pod smrky v jehličí před domem... nějak se jim tu zalíbilo:-). Pro všechna zvířata je tu ráj.
Je hazardní hráč
rozum přehořce pláče
zlo zatlo drápek
Bacha, člověče
pavlač, klepny se „raděj“
každá si plkla
Měníme se k vzájemné podobě? Moc pěkné inspirativní ukázky.
Vzpomněla jsem si na jeden film. Manžel měl v zaměstnání na starost výrobní linku, která se porouchala vždy, když jeho manželka plánovala, že všichni půjdou na koupaliště. Podezírala ji, že jí čte myšlenky a schválně její přání sabotuje nebo přejímá chuť relaxovat. :)
Karpatský knihomoľ
13. 08. 2023viac sa mi páči druhé
Mráček je velice svěží... úplně to vidím a slyším... Ty máš na zahradě cikády? Teda... závidím ;) nebo to bude vzpomínka na přímořskou dovolenou?
Haiku jsou fajn, to určitě, ale stejně mám radši nějaký volnější verš, projev :)
Karle, přesně... přes dětskou hru /vnoučat/ se přehnal mráček, a to doslova... přehnal se a byl pryč... dík!
Obojí, dle mne, vydařené haiku. První má ještě něco navíc, ale co? Nejspíš náboj v těch kapkách.
Ve stejnou chvíli jsem já četla tvoji mini, díky za zastavení!
dievča z lesa
13. 08. 2023živé obrázky***