Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte selogaritmické pravítko smutku
Autor
Philogyny
Někdy přemýšlím
jestli jde nafotit lásku
kterou stranou čichu svléknout chuť
---
slunce zapadá nad otavou do špic vánočních stromů a
člověk zvíře začne plést ovčí svetr z vlčího rouna
pak ji dýchám
téměř hmatatelně
pod přeletem stěhovavých ptáků
rudle divočáků neúnavně utíkají napříč každou mou básní s nosítky ticha
zalykám se touhou
a když ji zhasnu
hladová myš co se nebojí a nebojí
nabízí své oči
důlky s lesní hrabankou ocílku křemen a kříž
pod srostlou vráskou dubu
tma polyká myšlenky lidí motá rumpálem na cívku úplňku
jestli jsou mrtví
pak je uvidím
---
podzim sklízí troubení jelenů do větrné nůše
klouže ušima pintou slámového vína
špetkou křemene
a zelené mešní šaty se kšandama
se kšandama
21 názorů
pro Poeteroristka
Protože když přicházejí, jdou potichu, jen občasné prasknutí větve. Zastavujou se. Nosí to ticho s sebou. A já ani nedýchám. Neodpouští jakýkoli kovový zvuk, rychlý pohyb, nic. Jde jim o život, že. Mám je svým způsobem moc ráda. Děkuji.
pro F.M.R.C.
Každému se líbí něco jinýho a to je fajn a já jen to svý děkuji! :)
pro Alenakar
Ty jsi hodně sečtělá a víš. Na to já nemám. Ani hlavu ani čas. Celý život jsem se těšila, že až budu stará, tak si konečně budu v klidu načítat. Nenechají mě ani umřít. :) Děkuji.
pro Alegna
Já si toho považuju, potichu, všechno si to nosím v hlavě, moc toho nenamluvím. Hezký podvečer, u nás hodně fouká, jde zima...
pro Janina
Mám ji doma, velkou starou nůši se kšandama... :) Děkuju ti.
pro Gora
Mám hodně starou pušku, seká se a já někdy taky, myslím, jsme stejný...a děkuji. :)
pro dadadík
To je dobře, že plaveš, já někdy taky i ve svých myšlenkách, pokud se zrovna netopím. Děkuji!
pro Benetka
Bene, mně zase dvakrát kopla puška, tak mám navíc bouli, oteklý obě oči a pořád mne tak divně bolí hlava, na čtení to moc není. Mám skluz a děkuji děkuji děkuji. :)
Poeteroristka
03. 10. 2023...s nosítky ticha...moc moc se mi řádky líbily
Úchvatná poezie. Zajímavé verše. Působivé od prvního písmene... pronikne do duše a uchopí všechny touhy být takovým fantastickým autorem jako ty.
Výborně vykreslená nostalgická atmosféra. Mám rád Tvé obrazy a Tvou hru se slovy...
Nafotit lásku určitě lze. Stačí si prolistovat kteroukoli Atticusovu knihu. Tip.
Četla jsem několikrát a pokaždé jsem si našla nové zákoutí v celkovém podzimním obraze, miluju podzim, miluju tvoje verše ...
a pro mě nejvíc závěr, podzim sklízí troubení jelenů do větrné nůše, tomu rozumím a přitom je to neotřelé, a se kšandama si opakuju a zní mi to srandovně, nevím, jestli by mělo. Asi by správně mělo být s kšandami, ale to by neznělo tak originálně. Jako úsměv v smutné básni.
Nostalgie podzimu, a zas výborná, Phil... opakuju se, ale své zážitky z přírody uplatňuješ unikátně v poezii. To se dá načíst jen u tebe.
I když nejsem (na rozdíl od mé neovčí babičky) žádný pletař, tak bych (bez jehlice) vypíchnul:
„člověk zvíře začne plést ovčí svetr z vlčího rouna“
Mně sedí první a poslední část
v té střední změti plavu a vybrala bych asi jednotlivé verše
ještě sem znovu mrknu :)
Měl bych číst něco veselého. A ne Tebe.
Smutek doslova odkapává jako z čerstvé rány.
Včera večer jsem si brousil můj nejmilejší kuchyňák a při zkoušce ostrosti jsem si málem uřezal pravý palec. Krve jako z divočáka. A krev cáká cáká cáká... Aspoň jsem už teda věděl že je skutečně ostrý...
Chci číst Tebe!