Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sečím dál rychleji
Autor
Radovan Jiří Voříšek
tok už čeří
kachnám peří
zmizí v dunajské deltě
podzim uviděl tě
svratka zas
čím dál víc
listů chytí
a rybář čas
dělá čím dál menší
oka v síti
*
defilé mraků
věky se valí
vítr je láme
rozplynou se v šeru
a taky v podvečeru
který den upije
jako texty lucie
18 názorů
rrem ... nakonec to budou MUSET uznat všichni, kdo to neuzná, nic nepochopil a nic kloudného nenapsal.
Zajímavý, jak když tu člověk dojde k - rozplynou se v šeru - hned slyší Kollera :)
Radovan Jiří Voříšek
04. 10. 2023Litarts:
Pořád začínám, každou další básní - taky to zkus. Děkuji za komentář
K tvé odpovědi Safiánovi - genialita - buď jde o recesi nebo nesoudnost.
Každý píše z toho svého patra. Takové psaní mi přijde jako začátečnicky pokusnické.
Četla jsem mockrát, okouzlená tou zdánlivou lehkostí... v básni o vůbec ne banálních záležitostech.
Beru to jako dvě velmi pěkné básně. Obě existenciální, ale tak lehce podané - jako by mimochodem. Ta první možná zápisem, který individualizuje dva verše (každý zvlášť), trochu ztratí tempo. Já v podobném zápisu vidím snahu připojit subjekt autora k objektivnímu tělu básně. A většinou mi takový postup nepřijde čistý. Ale to jsou jen takové čuramenty (čti kecy). Obě se ti povedly.
Benetka - toš dík
Žluč mi tvoje dílko nerozčeřilo; naopak se nebojím vyjádřit velice zřetelnou čtenářskou spokojenost.
Čéče... Čtu Tě stále víc a víc raději. Radostněji. Prostě se mi líbí Tvůj styl. Je to má krevní skupina. A také je zcela určitě zjevné že máš talent... Toš tak.
Philo - trefa, dávám dohromady výběr pro čtvrtou sbírku a zjišťuji, že toho mám spoustu na jedno brdo. Takže opravdu se snažím psát jinak.
Zrovna dneska se dívala na jeden jejich text. Mám pocit, že se snažíš psát jinak. Líbí se mi
svratka zas
čím dál víc listů chytí
a rybář čas
dělá čím dál menší oka v síti
Antonín Bogar
03. 10. 2023U nás se říká na svátek sv. Lucie, že "Lucie vína upije".
Radovan Jiří Voříšek
03. 10. 2023Máš recht, fakt jsem to dost rozkouskoval, vlastně to vzniklo spojením několika miniatur, které šly k sobě s výsledkem stejným.