Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seListy dne
Autor
Janina6
Než opadají listy dne,
budou mít pro tě na sto chutí.
Očima hltej okry, žluti,
odstíny rudé, zlato, měď...
Tak vychutnej si každé teď,
jez, nebo ti to vystydne.
Než opadají listy dne.
25 názorů
Je to moc hezké... . Tvé věci patří k těm, ke kterým stojí za to se vracet... :).
Originální. Znal jsem člověka, který květiny občas jedl. A to přímo v práci. Nebyl to zahradník ,ale číšník. Když začal okousávat listy rostlin, které byli v restauraci jako dekorace, už bylo jasné že není v práci střízlivý.
chutnal jsem měď
právě teď
...rychle volám Boltu
aby mě odvez do špitálu
v mědi bylo 230 voltů
mám na jazyku "spálu"
Moje kamarádka jednou před lety propadla baštění květů. Říkám jí: Podívej! To je hezký květ! A ona: Jo - tenhle je docela jedlý!
Devítileté děvčátko mi před měsícem přineslo kytičku, nevím jak se jmenuje, ale vypadají jako malé sedmikrásky, znám ji spíš v modrofialové variantě, natrhalo je cestou ze školy u plotu.....Ještě nezvadla. Asi ji budu muset sníst ;)
Já si zase ráda vychutnávám psaní variací a improvizací tady na Písmáku:
Zas prší... Nebe nevlídné
i nás zas plakat nutí,
když další porci okrů, žlutí
mdlý podzim loužím nabídne.
Těch otázek... A odpověď?
Kdo budoucnost nám nabídne?
Spí srdce času neklidné,
ty, Poézie dál nás veď.
Díky moc za pěkné ohlasy! Jamardi, máš pravdu, že výraz "vychutnávat" se z jídelny rozšířil do všelikých oblastí a už se to s jeho použitím asi přehání. Za sebe přiznám, že trpím vrozenou absencí čichu, takže moje smyslové vnímání je trochu zkreslené. Někdy si vůně "představuju" jako barvy, častěji si je dávám do souvislosti právě s chutí... Podzim tedy očichávám očima a jazykem ;) Ale nebojte se, listí nejím.
Svižně napsané. Co se týče obsahu, v první řadě bychom neměli zapomínat na vlastní zeleninu. Jíst se dá všechno co není jedovaté, jenže na ty módní záležitosti se stále novými zázračnými kvítky pro snoby zkrátka kašlu.
Kočko s víš, že mně vykvete teď v říjnu?
ale chuť na něho teda nemám
I já jsem po urputném vnitřním boji podlehl svodům inspirace. ;-)
Než odešel na noční,
slupnul kaktus vánoční,
který rozkvet v říjnu,
pak si slastně říhnul
a řek: „Skvělý, kurva,
to sem zas měl ňamku.“
Sprosťák, zvláštní gurmán.
Obojím štve mamku.
Každá inspirace může být dobrá, když se jí dobře chopíš, povedlo se ti :). Jdu vychutnávat-prožívat každý lísteček byť nepatrný ....
Básnění ti jde dobře, ale nejsem příznivcem chuti jakožto nadřazeného smyslu. Vím, že se to hodně lidem líbí. Na výstavách se říká vychutnějte si....., na koncertech se říká vychutnějte si...... Nechci všechno chutnat.
jezení listů mi sice neevokuje nic zas tak chutného, ale třeba listový salát mám rád a celkově je báseň dobře zpracována, tip