Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAž dostihne nás stáří
Autor
Eliška Rejčka
Je mi… no… skoro dvě stě let. Alespoň tak jsem to lidi slyšela povídat, když jsem byla stará. Pak už tolik nemluvili, zmlkli, když jsem začala zpívat o naději. Zacpala jsem si uši a oni mě napodobili. A tak jak já v tichu mládla, oni se scvrkávali. Já dál zpívala, ale už jen všem těm staletým kmenům kolem. Zapustila jsem kořeny do nebezpečna a vratce se kývala ze strany na stranu. Pak přišla bouře. Celkem mírná, laskala mou rozvrásněnou kůru a brázdila tu jejich hladkou. Lehli si. Chtěli odpočinout. Jenže já ráda tančím. Chci totiž zestárnout. Svými kořeny prorůst vesmír a položit si hlavu na dlaň mého milovaného. Prostě jen tak odpočívat na jeho mladé dlani, nechat nohy vlát v bouři a koukat do jeho scvrklého obličeje se zářícíma očima. Chci moc? Je mi tisíc. Alespoň tak jsem to zaslechla ze svých vlastních úst. Úst, které stále žvanily o životě. Do doby, než jsi mi je zacpal kusem mlhy utrženým z tvých snů. Tehdy přestanu. Protože ticho přeci ke stáří patří. A Slunce. A ranní probouzení s bolavými klouby. Probouzela jsem je? Své kořeny? A probudí ony tebe, až vydechneš naposled? To mi bude pět…
5 názorů
Dobře komponovaný text s pevným rámcem, víš docela přesně, co a jak sdělit. Prostředky k tomu máš...
Výborně.
Eliško, takhle píše jenom láska. Je jedno, ke komu. Ale ta poezie, je v tobě. s tím se člověk musí narodit.
Zajímavé čtení, trochu mystické a hlavně jsou tu stromy, mám je moc ráda. Asi to k té magické fantazii patří, chvilku jsem měla totiž dojem, že jste si vyměnili role ty jsi nejdříve mládla, ostatní se stali staletými kmeny, ale potom bouře laskala tvou rozbrázděnou kůru a brázdila tu jejich hladkou. A závěr je moc krásný.