Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTři
16. 06. 2002
24
0
2254
Autor
Okeya
Třešni v květu
Mám rád tvé květy
a vidím v nich plody zrát
krvavě rudé
Pramen
Zapomeň na ni
na horké slunce - jen ne
na vodu z dlaní
Skřivánek
Skřivánek noci
- kam jsi se schovalo
vyčítá slunci
krása, krása, krása..... hlavně ta s vodou v dlaních.....
proč jsem ji neobjevila dřív...???
ttip********
Ano, zeny jsou velka inspirace, nastesti Ona z Deste a ona z tehle basne nejsou ta sama :-) dik za ohlas.
Upřímně, Skřivánek je vlastně inverzním plagiátem začátku básně od Yenn - Sova za dne :-))
* za toho Skřivánka, je v tom výborný nápad a tak nějak souzní s mou momentální náladou...
Na třešně jsem alergická, zvláště teď v době voleb..Pramen je technicky zvládnutý,ale neoslovil mne příliš..u Skřivánka ti chybí uprostřed sedmá slabika na haiku
Zatím u mne vede Bašó..)
Hvezda1620
17. 06. 2002
Tipnu si.
I mne se asi nejvic libi Pramen.
A co se tyce tech tresni... Kdysi jsem tady nekam napsala vlastne obracenou:
Stavnata tresen.
Kde je v te krvi stopa
belostnych kvetu?
:-)
nejvíc se mi líbí skřivánek...často si ho v duchu opakuji...
ale pramen je taky moc...
óóó ano!
líbí se mi všechny tři - každé z nich je jiné, své, a jsou to haiku
Třešeň je jako zenové vnímání času, pramen svou víceznačností udává postoj k iluzím a skřivánek jako naděje v bezesmyslnosti tohoto světa!
tip+nej+klub!!!!
Nádherné... Haiku jsou prostě báječná vyjádření a netřeba moc slov........ *)
Díky, moc jste mne všichni potěšili...
... pro Bodlaka: ano, u mne vede také Bašó ... a ve Skřivánku si můžeš myslet místo pomlčky na začátku povzdech na jednu dobu (asi jako ach...), upřímně, ta forma mne trochu svazovala, pořád jsem váhal se slovy, u všech básní, mohly to být i čtyřverší, ale chtěl jsem haiku.
...pro Yenn: to je prima, i když upřímně v té mé básni původně měly hrát hlavní roli květy a plody mne napadly až mnohem později :-)
...pro Nanthei: JE úmyslně napsaná mnohoznačně, každý si vezme něco pro sebe, ne jen ten, kdo ví kde se zrodila.
Pramen je z toho pro mě nejvíc nejednoznačný, a proto se mi možná líbí nejvíc.