Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pro milou

20. 12. 2023
0
9
217
Autor
Litarts

-

Opozdilou cestou, co zbylo

z toho sněného mýtu přesto,

v sítu času mírou zpětnou,

tvou dobou, z jasu směnného?

-

Dotek změn i to, co se skrylo

jen v koutek, s touhou vzletnou,

silou snění ve znění dohrou,

s tou svou zbylou, jako jmění.

-


9 názorů

Litarts
před 11 měsíci
Dát tip

tide,

máš-li takový svůj subjektivní pocit, budiž, ale jen díky tomuto pocitu můžeš tvrdit, že to, co píši určitě nejsou básně, že je tvořím podle nějakého online rýmovače, a že jsou o ničem. Také mi doporučuješ nějaké ty povzbuzující prostředky, které by mi možná prospěly! Žádný online rýmovač tohoto druhu neexistuje (alespoň o žádném takovém nevím), básně mají svůj obsah a jsou poctivě vypracované (bez povzbuzujících prostředků). Ta prorýmovaná forma jim dodává plnější poetické vyznění. 


Litarts
před 11 měsíci
Dát tip

Umělcem se cítím, proto cítím i určitou objektivní zodpovědnost ke svým dílům. Básně vždy důkladně zkoumám, jejich obsahovou stránku, opravuji a dotahuji formu textů, dokud nemám pocit uspokojivé dokončenosti díla. Určité pochybnosti však stále přetrvávají, někdy své básně ještě upravuji zpětně i s odstupem delšího času. V prorýmovaných formách, v jakých nyní píši, je často velmi obtížné najít vhodné české výrazy pro vyjádření obsahu. A co, že nic k této básničce zde?


Lami
před 11 měsíci
Dát tip Janina6, Benetka, Alegna

Takže, podle toho co píšeš ve svém prvním příspěvku, se necítíš být umělcem. Jinak bys byl sebevědomý, sebestředný a zahleděný do vlastního díla, jak jsi sám napsal. To se mi ulevilo. Jsme na tom stejně. Děkuji za vysvětlení a hezké svátky.


Litarts
před 11 měsíci
Dát tip

Lami, 

já neustále zkoumám i pochybuji o tom, co píši, ale také zkoumám to, co píší jiní. Proto bych ti doporučil více přemýšlet o tom, co píšeš sám. 


Litarts
před 11 měsíci
Dát tip

Janina6,

nediskutuji se sebou, jen reaguji na komentáře v rubrice "Kritika", které se mne tam dotýkají. Napsal jsem zde proto tolik textu, aby se to tam otisklo. 


Lami
před 11 měsíci
Dát tip Benetka, Alegna

No, já teda nikdy umělec nebudu, ale snad každý člověk s trochou rozumu a sebereflexe o tom co napíše pochybuje. Někdo řekl:  "Vím, že nic nevím." A tak si myslím, že člověk s trochou rozumu o sobě pochybuje, zatímco blbec svou hloupost neumí rozeznat a klidně si může namlouvat, že je chytrý.


Janina6
před 11 měsíci
Dát tip Benetka, Alegna

A s kým diskutuješ, sám se sebou? 

Připomněl jsi mi vtip, jak bůh řekl umělci: Jdi v čele. Tak jde umělec v čele, najednou se ohlédne a za ním nikdo. Bože, ale on za mnou nikdo nejde! No to se nesmíš ohlížet, když jdeš v čele! 

Hezké Vánoce.


Litarts
před 11 měsíci
Dát tip

Každý skutečný umělec je i sebevědomým a sebestředným člověkem, zahleděným do svého díla, který si brání vydobyté hodnoty proti křivdám ze strany závistivých amatérů, diletantů či neumětelů. On každý dobře ví o svých schopnostech, kde se ve svém úsilí nachází i o tom, v jaké duchovně kulturní rovině se pohybuje. Diskutuje se tam, kde to diskutér považuje za vhodné a smysluplné.  


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru