Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Měsíc a mrak

26. 01. 2024
16
20
236
Autor
Alenakar

 

Nad jíní vyšel měsíc sněhobílý,

na černém nebi po půlnoci trůní...

On chtěl by zůstat do svítání u ní

a ona šeptá: spěchej domů, milý.

 

Chce objímat ji ještě aspoň chvíli...

Tam venku zvolna mrzne voda v tůni.

Noc bez zrcadel, mrak a tichý únik,

tma, ve které se rychle rozloučili.

 

Mrak - temný vějíř před měsíční tváří...

Pak zadní branka vrzne znenadání.

On otočí se naposledy za ní:

 

stín za sklem okna - ještě zamávání!

To setkání se nekonalo ani...

Jen měsíc tuší, že ti dva jsou lháři.

 

 

 


20 názorů

Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip

Deštníčku,

jsou to zamilovaní lháři. Zamilovaní se závazky bývají lháři často, protože, milé že, - co jiného jim zbývá?


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip

Janino,

jsem ráda, že se ti sonetek líbí. Lháři jsou to proto, že on je ženatý a ona je vdaná.

Jde o tajnou schůzku, při které mizejícímu milenci pomáhá chápající mrak vytratit se nepozorovaně. I velkorysý měsíc umí přimhouřit oko.


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip

Hezky vázané. Přemýšlím, proč by museli být lháři... chce zůstat u ní...


Markel
před 10 měsíci
Dát tip

mám ráda tvoje básně *


Zajímavá vazba. Zvlášť v závěru, kde to je: ABBBBA by se mohlo zdát, že už je těch "B" příliš, ale ono to kupadivu nevadí a jde rozpoznat záměr, nikoliv těžkopádnost. 


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip

fjordo,

jsem ráda, že básnička na chvilku potěšila.


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip

Hanko,

kdyby se děj neodehrával o půlnoci, tak by to mohlo být takové malé středověké "svítáníčko"...


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip

Evženie,

já moc často o lásce nepíšu,tak to trochu zkouším. I když tohle je asi "hříšná" láska.


fjorda
před 10 měsíci
Dát tip

Nádhera 


8hanka
před 10 měsíci
Dát tip Gora

Na mňa posobiš ako vždy -  povabný obrázok lúčiacich sa milencov s dokonalymi rýmami, ako pieseň, ktorá rezonuje ešte dlho po doznení...čítam si ju polohlasne, krásne melodická...tvoje rýmy sú proste skvelé...


Moc krásné.


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip

K3,

taky mám moc ráda Erbena, takže si srovnání s Erbenem vážím.

Ta básnička ale zatím není baladou. Třeba se časem baladou stane, protože žárlivost je mocná zlá čarodějka. Zatím jde jenom o příběh s otevřeným koncem. 


K3
před 10 měsíci
Dát tip

Náladou připomělo Erbena.


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip

Jamardi,

ta básnička by měla být plná otázek. Vždyť se celá odehrává v přítmí a v příšeří. Někdy je lepší nic nevědět a nic se nedovědět.


Jamardi
před 10 měsíci
Dát tip

Zajímavý závěr. Pro mě s otázkou kdože je lhář.


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip

Kočkodane,

tohle by měla být taková básnička na hraní. Ale já netuším, jestli si s ní někdo bude chtít hrát.


Kočkodan
před 10 měsíci
Dát tip

Já víc než jen tuším (a již jsem to v minulosti zmínil), že ti jde veršování zatraceně dobře. Předposlední slovo souvětí samozřejmě postrádá veškeré pejorativní zabarvení.


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip

Norsko,

tebe nepřekvapím, ale někoho jiného možná ano. Já přece básně o lásce téměř nepíšu...


Norsko
před 10 měsíci
Dát tip

Ty nepřekvapíš .. Lpíš a lpíš ..  ulpělá


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru