Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Únorové blues

01. 02. 2024
15
15
229
Autor
Alenakar

 

Prázdné jsou v únoru ponuré lesy,

v dubovém listí si severák šustí,

zamrzlé řeky slov do ticha ústí,

Básníka vlastní hlas, vlastní dech děsí.

 

Smutné jsou v předjaří posvátné háje,

víly v nich netančí, jen vločky víří.

Pěšiny beze stop!  Kam asi míří

myšlenky Básníka, když občas taje?

 

Sněženky pod sněhem v promrzlé zemi

čekají, v březnové paprsky věří,

Básníka nadobro opouští víra,

 

do bílé vánice bez hnutí zírá...

Komu se nakonec upřímně svěří,

že Snílek nemůže iluze nemít?

 

 


15 názorů

Ellisee
před 6 měsíci
Dát tip

I teď v květnu příjemné čtení ...


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip

Rhode,

víra sněženek se možná naplní, ale zmrzly nám některé růže a některé bambusy, takže to stojí za... Když už je člověk zahradníkem, neměl by pěstovat choulostivé rostliny, jen ty odolné. A taky by neměl zveřejňovat choulostivé básničky.


Rhodesie
před 10 měsíci
Dát tip K3

Skvělý blues. A jaro je zas o něco blíž než v lednu.

Víra sněženek se brzy naplní...


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip

Janino,

v mém případě je "řeka slov" kalná a dravá bystřina. Zdaleka sem nedávám všechno, co průběžně píšu, což jsou momentálně "španělské" sonety, ale i tak toho sem dávám asi až moc. Ale potřebuju, aby moje básničky Písmák protřídil. Většina toho zmizí, ale něco málo snad zůstane.


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip

Diano,

díky. Jsem ráda, pokud na chvilku potěším.


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip

deštníčku,

děkuji za připomínku.

"Nemít" je rým k "zemi". Uznej, že "změřit" je horší rým než "nemít" - a navíc by se tam to slovo významově nehodilo.   ...Ve skutečnosti jsou i básníci, kteří ke své tvorbě iluze nepotřebují. Jsou plní znechucení a deprese a právě o tom píšou. I na Písmáku se takoví občas vyskytnou, ale nikdy nemají úspěch. A můj "pan Básník" chce mít úspěch, proto sní o tom, že svou víru v budoucnost zase získá.


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip

K3,

jaro ještě není a v jisté vitríně v našem městečku je už tolik úmrtních oznámení, že pomalu není kam je dávat. Nevím, co se děje. Že by následky chřipkové epidemie?

Když píšeš o "krásném umírání", tak v neděli zveřejním sonet o "krásné smrti". Jmenuje se Baroko II. Podle mého smrt není nikdy krásná, ale v baroku ji hluboce věřící křesťané mohli takto vnímat.


Janina6
před 10 měsíci
Dát tip

Básníkova řeka slov, zdá se, nezamrzla. Tip.


Diana
před 10 měsíci
Dát tip

Hezké, líbí se mi :-)


K3
před 10 měsíci
Dát tip

Těšíme se na jaro, kdy se nejlíp umírá...


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip

Kočkodane,

ten Básník, o kterém píšu je sice velmi nesmělý, ale taky umělecky odpovědný. Hned tak nepustí do světa dílko, které by nebylo "dokonalé". Já jsem naopak vlezlá a drzá a nabízím "ke koupi" celé haldy zboží a je fakt, že občas si doopravdy někdo "za pouhých 15 tipů" něco koupí...  Takže - třeba se blýská na lepší časy.


Kočkodan
před 10 měsíci
Dát tip

Já si stejně pořád myslím, že umíš hezky veršovat. A nevěřím, že žiju jen v iluzi… ;-)


Alenakar
před 10 měsíci
Dát tip Hospodskej Hulvát

Díky za típek, milý Hulváte. Opravdové blues to samozřejmě ve skutečnosti není, ale Básníkova smutku a Básníkovy deprese je v té básničce, doufám, dost.


Hospodskej Hulvát
před 10 měsíci
Dát tip

Blues v názvu navnadilo, obsah se mi pak moc líbil:-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru