Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seUkolébaný měsíc
Autor
Alenakar
Vzdálené hromy -
Osika se roztřásla
i v mírném vánku
Průvan v kostele -
S knězem se uklánějí
plamínky svíček
Jen pomaloučku
vychází druhý měsíc
z listí leknínů
Vítr se ztišil -
Ukolébaný měsíc
právě usíná
Tanec světlušek -
Na větvi dvě nehybné
kočičí oči
15 názorů
Druhý měsíc a lekníny, zaujala...
...ona ale každá v sobě nese něco okouzlujícího.
Evženie Brambůrková
před 9 měsíciPříjemné a tak jemné.
Rhode,
tak tos mě moc potěšil, protože Lionel je vlastně jediný fotbalista, kterého znám. Kupodivu jsem sledovala loni finále fotbalového mistrovství světa a moc jsem držela palce Argentíně proti Francii. V Argentíně totiž rostou ty nejkrásnější kaktusy.
Podle mého laického názoru píšeš jak vázaný verš tak i tuto formu zhruba tak dobře, jako Lionel Messi hraje fotbal...
Rhode,
světlušky jsou jedním z nejčastějších japonských námětů. Ale Japonci píšou i haiku o křesťanských kostelech. Třeba Santóka. V Japonsku zůstává stále poměrně dost křesťanů, i když jich nechal šogún Tokugawa tisíce ukřižovat.
Radovane, díky. Pěkně jsi přehodil výhybku do senrjú.
Mně se kromě zářících hmyzích zadečků obzvlášť líbily i pohyby ve svatostánku.
Jamardi,
znám fotografii od Miloslava Stibora, na které Japonka v kimonu krmí v Benátkách holuby. Je to černobílá fotka ze šedesátých lety a vyjadřuje střet dvou kultur.
A jinak - dík za námět pro haiku. Zpracovala jsem ho takto:
Zvláštní Karlův most!
Holuby tu v kimonu
krmí Japonka
Člověk vždycky souzní s nějakou částí přírody. Já jsem tak byla vychována, u nás se tak mluvilo. A stalo se mi, že jsem fotila na Karlově mostě holuby a u šikmooké dívky z Asie to vyvolalo radostný údiv a hned mi šla z cesty. Z jaké země konkrétně pocházela, nedokážu odhadnout.
Jamardi,
děkuji. To obojí, co se ti líbí, zpracovává takové ty klasické japonské náměty jako vzdálená bouře a světlušky. Na prvním místě je ale u Japonců vždycky měsíc. Ten hraje v haiku prim.