Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seOpadávání
Autor
Umbratica
V dubnovém větru
sníh a okvětní plátky,
které netají
Studené jaro -
Mezi sazemi v kouři
okvětní plátky
Z prádelní šňůry
prostěradla mávají
okvětním plátkům
Střemcha nad loďkou -
Na šupinkách mrtvých ryb
okvětní plátky
23 názorů
Phil, já nerada hodnotím vlastní haiku. Od toho jsou tu jiní. Ale, když už se ptáš, myslím, že se nejvíc povedla právě ona prostěradla. My máme prádelní šňůry natažené mezi dvěma starými jabloněmi a když kvetou, tak to haiku vidím z okna.
Goro,
díky. To, co jsem původně ani nechtěla zveřejnit, vyhrává.
Phil,
v dávných časech se na stožár vyvěšovalo prostěradlo s červenou skvrnou. Znamenalo to, že nevěsta byla "počestná", tzn panna. Jestli to ale byl zrovna poetický zvyk, to nevím.
per_zay,
střemchu jsem se tam bála dát a ejhle - ona se nejvíc líbí... Zvláštní.
Odkazy mě tu pořád hází... a tak já bych byla jednou zvědavá. Kterou máš nejraději ty?
Ta třetí mi přijde erotická: miluju prostěradla na prádelních šňůrách. Voní. Jestli o něm nebo o ní, to už je jedno. Prostěradla jako rádla...nebo jenom mám tě prostě rád :)
Evženie Brambůrková
před 9 měsíciVšední obrazy tak nevšedně podané.
Ten poslední text je hodně emotivní. Krásné pozorování. V kontextu s okvětními plátky střemchy snese haiku i mrtvoly ryb. Pozornost zůstává na okvětních plátcích a motivicky je tak podstatnější nový život než smrt. Moc pěkné.
dadi,
já tulipány pěstuju. Už se stalo i to, že mi sníh spoustu tulipánů polámal. Nejhorší ale bylo, když se během kvetení tulipánů vrátil silný mráz a to mínus osm stupňů. Sice to přežily, ale pokroutily se a zdeformovaly tak, že na ně byl příšerný pohled.
law,
některé obrazy fungují a jiné ne. Já nikdy dopředu nevím, co zaujme. A protože to nevím, jsem tady.
mi přijde právě super - jen obraz, všechno je tak, jak má být, můžeš si myslet, že bylo líp - ale nevíš :)
dadí,
párkrát jsem to zažila - vločky, které padaly na rozkvetlé stromy.