Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seParodie na báseň
20. 06. 2002
23
0
8557
Autor
Danny
Černo je mi.
Zdvíhám koberce prašných rán
Prolnu se střípky kuropění
Tvůj polibek mě ještě pálí na rtech...
(Bože odpusť nám!!)
Jsme si...
Jako povadlé květiny
Jako lotosové květy
Svůj ranní čaj teď srkám
Zakloněn
(Vylžu se z ranních slibů
Vzpomínáš?)
A cestou
Se zvrhle rozplynu
Docela hezká básnička čéčé, ono spíš záleží, jak se co použije, jasně jsou v ní samá otřepaná slova...ale celek budí docela příjemný dojem...taky si s klidem tipnu :o))
doporučil bych stejně smysluplnou ale rozsáhlejší studii problematiky od Noeho1, který zašel opravdu do extrému ( který však ještě lze překonávat ;-))
heh...
kdybych nevěděla, že to tak má být, řeklla bych, že je to jedno velký klišé...Jen ty koberce vybočujou, zkus tam dát jiný, všední slovo...
pevne verim, ze dybych nevedela o tej ironii, tak by se mi to nelibilo :o))
je to vazne "sracka", ale nejsem si jista, esli sem treba taky neco takovyho nekdy nenapsala :))
p.s ale sou tam podle me spojeny dva klise styly: jeden intimno- asociacni a druhej spolecensko-depresivni, ty sou vetsinou oddeleny podle druhu autora
pozorovatel
18. 02. 2005FatalError
18. 02. 2005
Jdu od klipetka a křičím: Hurá! A jak je zvláštní, že to fšichni kritizují a nic se neděje...
Very serious! :o)
Škoda, žes´ do nadpisu napsal, že je to parodie, klidně bych se nechala nachytat :o)... I když z výrazů jako kuropění je mi mírně nanic.
Myslím, že první sloka (nebo jak se tomu říká :o) ) je klasický povedený "škvár"... ale dál jsi to podle mě dost ty, zvláště pak poslední čtyři řádky.
(tohohle si važ jsem prvotřídní kritik :o))) )
A jelikož se mi to líbí jako parodie i jako básnička, tak (*)
papouch: ono se to těžko překládá, proto jsem to napsal anglicky. Přímý překlad obou slov je "pohled a pocit"
Monty_Python
22. 06. 2002
:-)))))))) dobrá parodie :-)))); už párkrát jsme měl chuť udělat něco podobnýho - splácat líbivou báseň z profláklejch klišé, ale nikdy jsem to neudělal :-))). Takj aspoň vidím, jak to vypadá, aniž bych musel pracovat já :-))); dávám TIP za "tvůrčí" nápad :-)
bylo mi to povedome... ale nechutne dobre.. chvili sem si fakt rikal, ze jestli dokazes napsat tohle, mel bys opustit svet linuxu :)))) hej mam dojem ze na co sahnes, tak je velice zdarile... fakt to moc nechapu a zacinam te nenavidet :)))) jen tak dal. :) *!
Něco podobného tady kdysi udělal Bezejmenný, dostalo to spoustu tipů a estéti ho z Písmáka vyštípali. Není všude stejná tolerance k parodickému podvrhu, jako v USA v případě Sokalovy slavné mystifikace zesměšňující postmoderní vědu.
.. promiň..ale mam záchvat.. noa ale asi proto, že tam není nic mojeho.. každopádně je to úžasný..:-))*
mario_di_fiore
20. 06. 2002
uz se me tu par lidi ptalo proc je to parodie:
tak tedy - tuto basen jsem vytvoril tak, ze jsem precetl nekolik ruznych nahodnych pismackych basni, pochytil par klise, zkombinoval je dohromady, dal tomu prijemnej look&feel a poslal :]]]