Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePřiplul jsem po konečcích trav
Autor
Slavazaba
Připlul jsem po konečcích trav
štěňátka větru učil dotýkat
kolínek stébel, klasů hlav
srdce jsem dával klíčům odmykat
zní píseň písní
na jeden nádech
po sté jak poprvý
říkají místní
zápor je v kladech
chutnají po krvi
krajinou zmrazků
noc staví osidla
na poli kázků
bůh míchá povidla
z trnek
na luku loutny
z tetřevých strunek
tón nepokoutný
utichá
pánbůh se zapomněl
nemíchá . . .
13 názorů
Pěkné. Nevím proč mi báseň připomíná Ortena. Možná "konečky trav ". Pěkné.
Když jsem byla holka, opakovaně se mi zdávalo, že jsem se rozběhla a utíkala vzduchem po konečcích trav. Kdysi jsem o tom něco napsala...
Už jen název přitahuje k přečtení - originální způsob dopravy.
Chtěl jsem vypíchnout druhou a třetí strofku jak obsahem tak i rýmem ve formě "abc-abc", ale po několikerém čtení jsem musel uznat, že bych tímto ostatním částem básně ukřivdil...
PARÁDA!
Myšlenky zajímavé, na mě dost zdrobnělin - a tetřevích ? či tetřevých ?
Tip...
Křehce svázané, snad jako ta stébla trav svými kolínky. Dostává to tím jakousi dynamiku.
Sdělení postupně nabírá na síle. Nejprve to vypadá, že půjde o cosi ve formě pocitů, ale najednou se vynořuje do podoby - opravdu o něco jde. Objevuje se dávná zkušenost, něco chronicky zamrzlé, dávná krev, která trčí až sem. Připálená.
Philogyny, děkuju za zastavení . Četl jsem tě, abych věděl, kdo ke mě mluví a bylo to krásné.
poslední dva řádky nejvíc a něco mezi tím,chytlila mě