Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V bouřce

21. 04. 2024
12
13
141

Hromnička
a trámy vržou
Okapy nestačí přívalu
Přetéká hluboký dešťový svod

V souboji
odvěkých rivalů
větru vody a blesku
strach z bouřky píše arabesku
o víře v modlitbu anebo hromosvod


13 názorů

Zeanddrich E.
před měsícem
Dát tip

 

(Jo, Lukáši, je to nějaké divné...; nevím přesně, jak je to dnes, ale třeba takový geodet ještě před pár lety za dva tisíce Kč hrubého pracoval třeba někdy  i několik dnů...)


8hanka
před měsícem
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Mám kamarátku, ktorá mi každý rok venuje hromničnú sviečku,...je ro fajn pocit mať barličku ...


Philogyny
před měsícem
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Když jsem byla malá holka, tak jsem při bouřce utíkala pod střechu přístřešku na zahradě. Bydleli jsme tenkrát v Jaselských kasárnách v Opavě. Byla tam v pytli sušená krev pro slepice a nářadí. Sedávala na něm a pozorovala... Když utichala, tak poslouchala zvuky :okap a stružku vymletou deštěm a pak tu zvlášní barvu oblohy. Jako byla umytá peklem. A přesně tak voněla.


Evženie Brambůrková
před měsícem
Dát tip Philogyny

Bouřka je krásná.


Rhodesie
před měsícem
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Tohle je akční! Ale potom ta nádhera, až to pomine...   :)


Nami 99
před měsícem
Dát tip Radovan Jiří Voříšek, Zeanddrich E.

Manželka se bojí bouřky v noci. Proto se vždycky drží hromosvodu.


Norsko 1
před měsícem
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Tak arabesky se ti zachtělo. Nebo hromosvoda ?


Kočkodan
před měsícem
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Považuji prakticky za vyloučené, že se Václav Divíšek alias Prokop Diviš v souvislosti s tvým dílkem obrací v hrobě.


Radovan Jiří Voříšek
před měsícem
Dát tip Philogyny, 8hanka

Viděl jsem zasažený mohutný smrk. Vprostřed lesa (nikoliv na kraji, jak se stává nejčastěji). Část kmene explodovala a metrové třísky z se rozletěly až 20 m daleko. Vybuchly mu i některé kořeny. Hlína nad nimi byla odhozená. Obrovská energie. 


Philogyny
před měsícem
Dát tip Radovan Jiří Voříšek, 8hanka

Já mám ve verandě větev dubu. Je jako strom, až po strop. Ten blesk z ní svlékl kůru, je na jednom místě černá jeho dotekem. Chytila mne tenkrát v lese, Najednou ztichli ptáci. A po straně pěšiny jako by někdo prsty prohmatával listí. Chvělo se. Vidím to jako dneska. Zrychlila jsem krok. Pak udeřila. Psi utekli a začal mi hrát mobil. Měla jsem strach se pohnout. Pak jsem došla k tomu dubu. Bylo to kousek. 

Vzala jsem si ho domů. Teď už vím. 



Philogyny
před měsícem
Dát tip

rivalů na rozdíl od tvrdých hlav ořechů i oříšků 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru