Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Shromáždění

05. 06. 2024
9
9
275
Autor
Danny

Srkali jsme whisky a pivo, hráli poker. Vtom se dveře saloonu rozestoupily a stál tam stařec:
"Hej, jedete někdo na sever?"
"Na sever? Co je na severu?"
"Jedu tam na Shromáždění. Máme ho každý druhý rok v Rook City."
"Shromáždění, dědo?" zasmál se Pratt, "to se těšíš, že? Sám si dovedu jen těžko představit, jaké to bylo, když..."
"Jsi ještě mladíček, Pratte" usmál se Kevin, "nemůžeš to pamatovat..."
"Kecy si nechte na jindy," utnul rozhovor stařec, "jedete někdo na ten sever? Platím dobře."
"Já," ozval se Kent, vždy lačný po zlatu, "já vás svezu, zrovna tím směrem jede i Newtova rodina s dítětem."

"Vy prý jedete na Shromáždění," usmál se potom Newt, když stařec poté seděl v dostavníku, "musíte se jistě těšit..."
Stařec se nadechl, ale Newtův kluk byl rychlejší: "Tatí... co je to Shromáždění? A proč se pán těší?"
"Ty děti..." řekl omluvně Newt.

"Ale klidně poslouchej, chlapče," usmál se stařec,
"Dovedeš si představit, že by ses mohl propojit se všemi lidmi z celého světa, které zajímá totéž co tebe?
To se pak zformují přátelství, která jsou velmi hluboká a intenzivní.
Proto se na Post-internetové Shromáždění, krátce jen Shromáždění, naší bubliny těším.
Víš, poznali jsme se ještě když bylo dostatek zdrojů na to vyrábět elektřinu a počítače... ale tomu bys nerozuměl."

"Tatí, co je to elektřina?"
Dostavník minul trosku auta.


9 názorů

kvaj
před 4 měsíci
Dát tip

K3 - protože je to nesmysl. Pokud měli dostatek zdrojů na to, aby vyráběli dostavníky a stavěly dřevěná města se saloony, měli dostatek zdrojů i na výrobu elektřiny. Nejde o romantiku.


K3
před 4 měsíci
Dát tip

Já nevím proč by to mělo vadit, westerny se točí pořád a nejen v Americe. To že si autor vybral prostředí tam je jeho svobodná vůle. Asi je trochu romantik, já na tom nevidím nic špatného, Jardo.


kvaj
před 4 měsíci
Dát tip

A proč se to odehrává jakoby na "Divokém západě"? Protože je to atraktivní prostředí? Divoký západ (jak ho známe z kovbojek) se zformoval v určité vývojové fázi a není jediný důvod, proč by měl vzniknout znovu se stejnými kulisami (saloon) a rekvizitami (dostavník) v jakési post-internetové době bez energetických zdrojů. (Jinak pro informaci - elektřina je fyzikální jev a jako taková existuje stále, tudíž nemůže zmizet. Lidé ji však dlouho neuměli vytábět na "průmyslové" úrovni. Jenže i v post-internetové době by věděli, jak na to, protože už to jednou uměli.)

Četl jsem hodně sci-fi příběhů, které se odehrávají po nějaké katastrofě, která postihla lidstvo, ale všechny měly ve větší či menší míře problémy jako tato povídka.

Omlouvám se, že jsem to rozebral tak zeširoka


K3
před 4 měsíci
Dát tip

To je perfektní minipovídka. T.


lastgasp
před 5 měsíci
Dát tip

Výhledově nedaleko s AI.


Jednou to tak dopadne.


Aaen_jk
před 6 měsíci
Dát tip Janina6, Danny, K3, Zeanddrich E.

Moc fajn atmosféra a zajímavá pointa. Sedí tomu i ten minimalismus a forma črty. (Tím nevylučuju, že by to nemohlo být na dlouhou povídku / novelu / román, naopak.)


Janina6
před 6 měsíci
Dát tip Danny, Gora, K3

Super povídka ;)

U vstupu do veliké jeskyně seděl malíř se skicákem a bleskurychle načrtnul portrét každého příchozího. "Vytváří nový Facebook," pokýval hlavou stařec.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru