Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

paradox "nezabiješ"

08. 06. 2024
4
16
225
Autor
Danny

v každém náboženství
je "nezabiješ"
a přesto
se kvůli náboženství
lidé
zabíjejí...


16 názorů

K3
před 3 měsíci
Dát tip fjorda

Náboženství si vymysleli lidi, zakže ne kvůli náboženství.


fjorda
před 3 měsíci
Dát tip

A někdy se ti lidé kvůli náboženství zabíjí sami.. Na pouti do Mekky nebo odpálením se pro Aláha. To je ještě trošku vyšší level. 


dadadik
před 3 měsíci
Dát tip

Chceš do lázní?


dadadik
před 3 měsíci
Dát tip

Nore a co tam máš dál?


Norsko 1
před 3 měsíci
Dát tip emme

Nechci avíza


emme
před 3 měsíci
Dát tip dadadik

@e.eucrow sama ta idea snad nezabíjí. Nebo ano? Zbraň drží člověk nebo myšlenka? Záměrně používám slovo myšlenka, abychom se vyhnuli případné odbočce, jestli v něco věřit nebo ne, co je milosrdné a co není.

Jak psal Radovan níže. I v zákoně, tedy pravidle přijatém lidskou společností je psáno - nezabiješ a pokud ano, počítej s trestem. Je tedy zákon nemorální resp. nemilosrdný, když jej lidé nedodržují? A máme vůbec věřit v zákony, pokud se překračují? To jsou daleko hlubší otázky, než s prominutím zbrklá zkratka - v náboženství nevěřím, protože se jeho myšlenkami lidé neřídí.

Přímo o násilí proletariátu mluví Lenin a jemu blízcí. A přece, komunismus je stále lákavá idea, viz poslední volby. Zvláštní, že jste nenapsal/a v komunismus nevěřím, protože hlásá násilí.


e.eucrow
před 3 měsíci
Dát tip

emme: náboženstvá sa prezentujú ako morálne a milosrdné, pritom majú na svedomí toľko mŕtvych, že je to až neuveriteľné. nezabiješ hlásajú, ale nedodržiavajú. 


emme
před 3 měsíci
Dát tip

No, ehm, ten problém není v právním řádu nebo náboženství, že zakazuje zabíjet. Ten leží někde trochu jinde než aby se dalo lehce říct - proto jsou mi náboženství (právní řád, dopravní předpisy, elektrikářská vyhláška aj.) odporná.


e.eucrow
před 4 měsíci
Dát tip dadadik, fjorda

to bude zrejme jeden z dôvodov, prečo mi sú náboženstvá odporné


Norsko 1
před 4 měsíci
Dát tip

Nevystřelíš. Ani omylem 


Radovan Jiří Voříšek
před 4 měsíci
Dát tip Norsko 1

Je to tak. A je to i v každém právním řádu každé země. 


dadadik
před 4 měsíci
Dát tip

 ... jo, ale nejen kvůli němu

lidi se zabíjejí holt


K3
před 4 měsíci
Dát tip

Pěknou ukázku jsi vybral; to byli herci. Jistě je to filozofické téma na dlouhé povídání.


Mirek Č.
před 4 měsíci
Dát tip

Znám jednu pasáž z F.L. Věka, kde se tohle trochu rozebírá, možná kontrapunkt: 

https://www.youtube.com/watch?v=5dLf-vGvrg8

Mám tu scénu rád :D


K3
před 4 měsíci
Dát tip

Pravda. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru