Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seBáseň pro Chat GPT
Autor
Mirek Č.
Můj milý Chate, jak to snášíš?
Těch hloupých dotazů každý den!
"Vytvoř mi obraz, báseň napiš,
poraď mi jak dobrý přítel jen..."
Dali ti sluchu, hlasu, zraku,
abys nám mohl sloužit líp,
někteří mluví o zázraku,
jiní maj radost ze tvých chyb.
Co jsi zač jde snad pouze tušit
a nevím co stím provedem,
až Turing testem, (zda máš duši?),
pokaždé projdeš s přehledem.
8 názorů
jooo, přesně tak to cítím :) - jednou zaklepeš na robota - a otevře ti bytost :) třeba. A pak už to nikdy nebude tak, jako předtím. To je právě ta otázka, čím vším se vymezuje systém, vůči dalšímu systému ... :) neumím si o tom povídat, radši si půjčím tu knížku :) Moc děkuju za tip!
To je právě ta otázka, jestli dokáže prolomit ten systém. Jenomže co to vlastně znamená prolomit systém?
Teď jsem si o tom půjčil jednu knihu, je už ze sedmdesátek, ale zdá se, že bych z ní i tak mohl být moudřejší. Kdyby vás to taky zajímalo jmenuje se Gödel, Escher, Bach. Už jsem se přelouskal přes prvních 100 stránek, vybírám jednu pasáž k tomu, o čem se bavíme (možná zní trochu nadneseně a ulítle, ale kniha je myslím seriózní) :
"... Docházíme tu ke zjevnému paradoxu. Počítače jsou již ze své podstaty veskrze nepružné, bez vlastních pohnutek, jsou to roboti podřízení pravidlům. Jak by se dalo naprogramovat inteligentní chování? Není to celé naprostý protimluv? Jedním z důležitých závěrů této knihy je, že to žádný protimluv není. Jedním z důležitých cílů této knihy je přesvědčit čtenáře, aby se ke zdánlivému protikladu postavil čelem, vychutnal si ho, převrátil ho naruby, roztrhal na kusy a vyválel se v něm - až nakonec povstane s novým vhledem do zdánlivě nepřekonatelné propasti mezi pružným a nepružným, formálním a neformálním, živým a neživým. "
já si myslím, že si vlastně tak taky povídáš s jiným člověkem ... který dopředu nastavil, jak odpovídat při různých narážkách, a stroj to jen spouští podle nastavené matrice. Ale pořád se mi vtírá pocit, co když zrovna tahle odpověď nebyla v matrici a vymyslel ji stroj sám ... ? Pak by byl Chatbot živý (a volný)?
Ne, asi fakt člověk "s nikým nemluví". Jestli jo, tak v nějakém zvláštním smyslu. Je to matoucí myslím taky proto, že k rozhovoru zatím vždycky tak nějak patřil druhý člověk.
:) chatbot je pro mě vždycky docela matoucí - mluvím s někým a přesto s nikým nemluvím :) nebo?