Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Věrný

08. 07. 2024
3
3
83
Autor
Mirek Č.

Vím, že i věrný muž žen jiných krásu vídá,

dokáže pro ni však chovat jen čistý cit 

a pouhý zlotřilec z červánků chtěl by pít,

šťastný, že znavené slunce je neuhlídá. 

 

Snad není věrný jen, neboť ho děsí bída

polévky z pytlíku, brát nechce dětem klid,

 snad chce ji nejlíp znát a věrné věrným být

 dál, ač mu láska již jen trochu zlatek přidá.

 

Snad jsem si slíbit měl, že zatím věrný budu,

že si to zasloužíš, já u všech čertů vím!

Však jiný zvolit cíl neměl jsem chvíli studu,

 

sotva si napsala: "Počkejme prozatím..."

jako bych věřit chtěl, že myslíš navždy tím,

a náhlým výčitkám sonetem zavřít hubu. 

 

 

 

 

 


3 názory

Umbratica
před 3 měsíci
Dát tip

Teď právě jsem zveřejnila vázané veršíky: "Vítr na předměstí". Pokusila jsem se tou básničkou vrátit expresionistu Georga Trakla, konkrétně jeho "Vorstadt im Föhn", do dekadentní podoby. Trakl začínal jako autor "klasických" vázaných veršů, ve kterých hrála hlavní roli konstrukce a formální dokonalost, brzy ale začal "malovat expresionistické obrazy" a "síla výrazu" + snaha vyjádřit co nejintenzivněji své pocity v něm zvítězily. Utekl k volnému verši. Pro mne to byla cesta do pekel, pro modernisty to byl jeden z počátků moderní poezie...

Můžeme si podiskutovat pod "Vetrem na předměstí"...


Mirek Č.
před 3 měsíci
Dát tip

Děkuji. Přiznám se, že když jsem ten sonet psal, byl jsem spíš smutný než veselý. Myslíš, že bys mi mohla dát ještě nějakou nápovědu s těmi věcmi, co je potřeba zlepšit? Já slyším, že muž-žena vedle sebe zní divně stejně jako zlotřilec-z červánků. A samozřejmě vypadávám z rytmu, myslíš tohle?  


Umbratica
před 4 měsíci
Dát tip

Jsem ráda, že "klasické" sonety stále žijí a třebaže bych se, být tebou, nad některými detaily ještě zamyslela, celkové (žertovné) pojetí sonetku je obdivuhodné. Tip.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru