Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seFotky z BHH
Autor
Sýkorka
Milí priatelia,
rozhodla som sa, že Vám ukážem zopár fotografií, ktoré boli nafotené počas šermiarskych Hradných hier v Bratislave. Je to iba minimum toho, čo sme ponúkali k vydeniu, ale časom pribudnú ďalšie.
Malé predstavenie toho, čo uvidíte, aby ste vedeli, na čo sa vlastne dívate:
1.
Šermiarska skupina Arwen z Nitry - je to skupina, ktorá predvádza kvalitný gotický šerm a okrem hereckého talentu sú i skvelí kamaráti. Prezradím Vám, že na každých Hradných hrách ostávajú až do konca a zabávajú divákov doslova s neutíchajúcou energiou....
2.
Z Ostravy u nás vystupovali dve skupiny - Šejdíři, ktorí ma fascinovali dokonalými prepojením šermiarskych duelov. Pri ich alegorickej smrti mi behal mráz po chrbte. Môj obdiv patrí aj k ich scénickému tancu. Škoda, že nemáme video (zatiaľ). Pohybové nadanie preukázali Rytíři svatého Grálu - tiež z Ostravy ( Tyník, Kalais, poznáte ich? ). Roztancovali nám pódium a skoro aj divákov :o)
3.
Malý Kubík je dieťatko (strašne milé) Tomáša (na fotkách ako syn čarodejnice - mňa :o) s omotanou hlavou, dlhočiznou bradou a dlhými vlasmi) a Milky (na fotkách ako mačka) z našej skupiny. Myslím, že keď bude mať 16 rokov, každý mu bude závidieť šermiarske nadanie...
4.
Musica poetica z Trenčína: Dobový spevokol :o). Vedia hrať čarovne a hlavne kedykoľvek a čokoľvek.
5.
Heňo (skup. hist. šermu Corvus Arma) a Rasťo sú naši kamaráti, ktorí nám spestrovali improvizáciou prestávky. Heňo je inak jeden z najlepších barokových šermiarov v Bratislave a dovolím si povedať, že i na Slovensku. Kto ho videl šermovať, nezabudne. A keď si k tomu primyslíte, že sa venuje i fakírstvu... Proste na obdiv. Rasťo je zase človek, ktorý má vždy dobrú náladu. Vždy. :o))))
6.
Szent Gyorgy Lovagrend z Visegradu - šermiari z Maďarska, ktorí zvládajú aj streľbu z luku - pokojne by ste sa mohli postaviť k terču a okrem tlčenia srdca by sa Vám nić nestalo :o)))). Sú veľmi podmaniví a zaujímaví. Škoda, že sa na Bratislavský hrad nedajú priviezť kone. V streľbe z luku na koni sú majstri.
7.
Môžete sa pokochať aj na našej večeri (vôbec sme neboli hladní :o)))) ) a na remeselníkoch pri práci.
PS: Rád svätého Galahada sme my. A tá strašná striga, ktorá Vám vyrazí dych je dokonale zamaskovaná Sýkorka v rozprávke po boku čerta. :o))))))))))) Rekvizitár: Tak už vieš prečo mi prasklo zrkadlo... ;o)))) Inak sa na vystúpeniach pohybujem v tých fialových šatoch.
Teraz už ale príjemnú zábavu:
http://vrlab.epfl.ch/~janoc/private/bhh2002/
(Neviem z toho spraviť odkaz...)