Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Opakovat se

01. 08. 2024
1
11
136
Autor
Litarts

-

Ano, stále se opakovat,

avšak v klad i tak dále jinak.

Atak, příznak či schovat opak

a jak dáno, vydat své na tlak.

-

Slova si zdát a přát sen znova,

pak jen tvar hřát, celek vyzní v lad.

Ta snová, dle svých délek pouhá,

dar v nich snad i mít rád, sní touha.

-


11 názorů

Litarts
před 3 měsíci
Dát tip

Díky, tak přece někdo. 


geminy
před 3 měsíci
Dát tip Litarts

Mě se to líbí. Já to pochopila. Atak. Tlak.


Litarts
před 4 měsíci
Dát tip geminy

Ten verš je naopak ve svém stylu dokonalý a je větným pokračováním prvního verše. Zamyslel jste se nad jeho obsahem?  


Nevěřím. Musel bys mít nějaký defekt, abys nepoznal, že např. tohle: "avšak v klad i tak dále jinak"

není verš ale fonetický škleb.


Litarts
před 4 měsíci
Dát tip geminy

Kdybych byl toho názoru, jako vy, tak bych tak dobrou báseň nenapsal. 


Nevěřím ti, že to nepoznáš!


Litarts
před 4 měsíci
Dát tip

Pane Voříšku,

nejde tu o žádný nesnadno čitelný jazykolam, ale o mistrovsky a osobitě psaný verš, s prorýmováním celého textu. Báseň v tomto směru překonává i dosavadní literární teorii a praxi, právě touto strukturou a tím i neobvyklým větným slovosledem, jež jsou naopak její silnou stránkou a předností. Poezie, na rozdíl od prozaicky psaného textu, pracuje také s jazykovou fantazií a stylizací. Vy jste zvyklý na básničky svého založení, já sleduji náročnější umělecké cíle. Tato báseň má všechno, co má mít, i dobrý rytmus. Co je pěkné, je subjektivní vjem a pocit. Kýč je pro někoho také pěkným zážitkem. Nesebekritický komentář? Ne, jen pravdivý. 


ať se vyvíjí jak se vyvíjí, je to buď pěkné, čtivé nebo není


Litarts
před 4 měsíci
Dát tip

Chápu, že je to pro vás náročné. I poezie se stále vyvíjí, nestagnuje na ohraných formách historismu a postmodernismu. 


Radovan Jiří Voříšek
před 4 měsíci
Dát tip Benetka, Zeanddrich E.

Slušný příklad jazykolamu a objekt dumámí, o čem to je. Z pohledu poezie - katastrofa.

Ale zase verše (i když označení verš pro tohleto je nemístné) -

 

avšak v klad i tak dále jinak.

Atak, příznak či schovat opak

a jak dáno, vydat své na tlak.

 

-jsou originální v tom, že se jistotou dá konstatovat, že něco takového nikdo nikdy nevyslovil.

PS

O rytmickém spádu vzhledem k tomu, že se to nedá ani plynule přečíst, nemůže být vůbec řeč.


Litarts
před 4 měsíci
Dát tip

Forma básničky ve svém smíšeném prorýmování všech výrazů devítislabičných veršů neklade důraz jen na koncové rýmy, jak je tomu běžně u klasicky rýmovaných básní, ale na celkovou souzvučnost textu ve shodě s obsahem. Při výběru vhodných výrazů je potřeba dodržovat větnou skladbu a veršům dodávat i rytmický spád. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru