Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seProč lidé pláčou před obrazy malíře Rothka.
Autor
Slavazaba
Anotace : " Nezajímá mě vztah barvy, nebo formy. Zajímá mě pouze vyjádření základních lidských emocí. Vždyť ticho je tak přesné! "
Mark Rothko, americký malíř lotyšského původu.
Závěrka rozumu
nevydá, co jí jato
skončené vejde do rumu
a hudba ve staccato
přednesu vroucna
zalykají se vzlykem
jsou představy, jsou jsoucna
jež těžko rovnat mykem
vzdorují uchopení
hlad vykrádá nám spíže
a s každým kuropěním
jsme božské střiži blíže
genealogickou pavučinou
bezmocna pádu skluzem
viděna vlákna. Splynou.
Pavouk smrt je tu územ
každý z nás jenom jednou
se s vědomím svým potká
skrz slzy nedohlédnou
obrazy malíře Rothka
závěrka rozumu
( zvuk je jen ticha znění)
přepnula do zoomu
už vytrácí se, není . . .
10 názorů
Zajíc Březňák
před 3 měsíciO Rothkovi jsem viděl dokumentární film z cyklu "Simon Schama: Síla umění".
Janino, děkuju za tvá slova, jsem vděčný za tvá hodnocení, cítil jsem, že toho patosu je tolik, že se ten text kvůli němu ani v pase neohne, aby se nepřelomil, ale vzápětí mi to přišlo adekvátní. Moc zdravím a zachovej mi cokoli, ať je to přízeň či nepřízeň. ( Nadsázka. )
Teď jsem si uvědomila, že k tématu se patos vlastně hodí. Rothkovy obrazy jsou hodně expresivní, taky ve forte ;) To mi při prvních čteních nedošlo.
Patos sám o sobě určitě ne, to jen mi ho přišlo hodně na jednu báseň, ale to je individuální. Zpětná vazba, nic víc.
To je dobře, já ti přece nekážu, jak psát, jen nabízím jedno nahlédnutí do jedné čtenářské duše...
Místy se až tají dech, jinde... no, na mě je patosu příliš (asi jako by orchestr hrál celou skladbu forte, forte ztratí smysl). Ten rum je poněkud nešťastný výraz.