Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

srpen osumašedesátý

Výběr: Gora
21. 08. 2024
19
17
264
Autor
dadadik

 

 

ano

mysleli jsme si

že je to rozhlasová hra

  když jsme brzy ráno

   skoro ještě ani nesvítalo

    nalepeni byli

     v pyžamech

na rádiu

 

nebyla

 

 

 


17 názorů

dadadik
před 4 týdny
Dát tip

jenom realita


Umbratica
před 4 týdny
Dát tip

Byla to reality show. Tip.


dadadik
před 4 týdny
Dát tip Gora

nechápu proč si Prométheus nedá tuhle řeč jako vlastní dílo a předvádí se tady


emme
před 4 týdny
Dát tip Janina6, dadadik, Gora, Zajíc Březňák

... ergo, nic tak hrozného se nám nedělo. A obnošený maňásek, mrtvola komunismu? Jedna taková se právě roztahuje na Ukrajině, druhá ničí svůj národ v Severní Koreji, třetí nechala vyhladit polovinu obyvatelstva  Kambodže, čtvrtá buduje světlý zítřek na Kubě. 

A kdo rozbil a rozkradl československý stát? Ta stejná mrtvola už v roce 48.


Odpoutaný Prométheus
před 4 týdny
Dát tip Nami 99

Ano, už je další rok pryč, ponimrejme se tradičně ve své národní bolístce, jak nám ty zlé rusácké tanky strašně ublížily... co na tom, že v nedalekém Španělsku řádil klerikální diktátor Franco, který nechal "zmizet" na sto tisíc Španělů - dodnes je jejich příbuzní hledají, aspoň kost nebo hromadný hrob, co na tom, že v Chile vesele vraždil všeho schopný Pinochet, podporovaný cynickými architekty moci z Langley a Pentagonu, co na tom, že ve Vietnamu hořeli lidé popálení napalmem, a dodnes se tam rodí znetvořené děti díky látce Agent Orange...

My, Češi, máme svou tradiční bolístku, kopněme si tedy do mrtvoly komunismu, obnošeného maňáska, kterého už ti všehoschopní mezi námi vyměnili za černé brýle, zlaté řetězy a saka od Armaniho - že, pane Dlouhý, kariéra především.

Alespoň nemusíme zvracet z toho, že současná česká lokajská vláda podporuje zbraněmi, hlasováním v OSN i penězi genocidu Palestinských civilistů, rozšmelcované mrtvoly dětí roztrhané americkými bombami, matky na útěku zastřelené izraelskými vojáky, vše samozřejmě velmi demokratické, civilizované, a západní. 

Třeba se nám podaří zapomenout i na to, že kdosi rozbil a rozkradl československý stát... 


vesuvanka
před 4 týdny
Dát tip dadadik, Gora

Byl to pro nás šok, když v rádiu místo časového znamení, že je pět hodin ráno, bylo chvíli ticho a pak se ozvalo praskání (mysleli jsme, že je to porucha v přijímači) a pak následovaly tóny Smetanovy Vltavy a ta zpráva... Mně bylo 22 let, bratr, od devět let starší říkal, že ho celou noc budil divný hukot letadel, který mu připomínal válku. 


Abakus
před 4 týdny
Dát tip dadadik

cez deň som maľovala Oravský hrad a večer navliekala huby na nite - bola nimi potiahnutá celá rozhlasácka chata.

Na huby sa  dalo ísť, tanky mali trasu o chlp nižšie. V tomto prípade  aspoň keď  som do niečoho stúpila, tak to bolo kravské  a báječne sa v ňom darilo šampiňónom.

 


K3
před 4 týdny
Dát tip dadadik

Mně bylo patnáct, prožíval jsem to na plný pecky. Ale pořád ještě trochu převládalo klukovské dobrodružství... Proti našemu internátu byl namířený jejich tank, tak jsme měli o měsíc prodloužené prázdniny. Dozvěděl jsem se to v půl třetí ráno, nemoh jsem si to srovnat v hlavě. Je to hrozné pomyšlení jak nás většinu zpracovali.


dadadik
před měsícem
Dát tip

Aha už vím... 


dadadik
před měsícem
Dát tip

Kočko a Benet to mě nějak uteklo, možná jsem něco někdy zaslechla,,, zkusím vyguglit


Benetka
před měsícem
Dát tip dadadik, Gora

Nejprve mne napadlo totéž co našeho milého opičáka: Wellsova Válka světů tenkrát lidem hodně pocuchala nervy...


Kočkodan
před měsícem
Dát tip Benetka, emme, dadadik, Gora, K3

Američané měli 30. října 1938 ve 20 hodin u rádia nakonec více štěstí, to opravdu byla jen rozhlasová hra...


Janina6
před měsícem
Dát tip emme, Benetka, Gora

Mně bylo pět. Pamatuju si máminy červené uplakané oči, říkala, že bude válka s Rusama a nemohla tomu uvěřit, protože je vnímala jako přátele, pamatovala si je z dětství jako osvoboditele z pětačtyřicátého... Vybavují se mi výzvy z rádia, uvolněte cestu tankům, zabraňte krveprolití. Tank jsem neviděla ani jediný, malá dědinka na Vysočině... Potom všechno nějak utichlo a byl mnoho let divný klid, který jsme ale jako děti moc nevnímali. Měli jsme důležitější starosti, že jo ;) Teprve kolem dvacítky mi začalo hodně věcí opravdu docházet...


dadadik
před měsícem
Dát tip Janina6, Gora

Vlny bych vidět chtěla, jak to Mádl teda pojal


dadadik
před měsícem
Dát tip Janina6, K3

no... hlavně jste přišli o šedesátky, jako takový :)

a ty se opakovat nebudou, asi teda


toot
před měsícem
Dát tip dadadik, Janina6, Benetka

mmm, hučení 

já teda byla na houbách i v devětaosumdesátým ... 

asi bych měla šoupat nohama, ale ... Vlny 


emme
před měsícem
Dát tip dadadik, Janina6, Benetka

Já jsem teda byl tou dobou ještě na houbách. Ale myslím, že i tam to dost hučelo.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru