Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zmysel snehovej vločky

25. 08. 2024
3
1
54
Autor
BEZMena

,,Narodili ste sa pre to, aby ste spadli k zemi, v bolestiach trpeli a skôr či neskôr prišli o život.“ počúvať tieto slová od detstva, keď neviete čo to znamená, čo všetko je na tom pravda, je desivé. Aj toto malé, krehké a biele stvoreniatko tomu sprvu verilo. Bolo od každého varované, že aj ono raz vypadne z oblohy a bude padať do hlbín, o ktorých sa jej ani nesnívalo a tam bude trpieť, kým nezomrie. Vždy jej to vraveli priamo, desili ju tým a malá vločka bola nešťastná, dni i noci plakala a nikto nedokázal uhasiť jej žiaľ. Nechcela zomrieť, nechcela trpieť. No predsa raz večer, keď to najmenej čakala sa to stalo. Biela zem pod jej nohami sa preborila a ona začala padať. Počula okolo seba krik a plač svojich priateľov, iba ona bola ticho. Bola s tým zmierená.

Otvorila oči aby mohla vidieť čo ju čaká a stratila všetky slová. Bála sa, no niečo v nej zažiarilo ako ešte nikdy. Videla mestá, dediny, lesy. Videla niečo tak krásne až sa jej očká zaliali slzami a v hlave mala jedinú otázku. Aký má jej život v skutočnosti význam? Vedela, že pokiaľ odpoveď nenájde sama, nezistí ju. Preto odhodlane no mlčky sledovala svojich priateľov s prosbou, aby sa smiali a tešili s ňou. Mala totiž ako jediná z nich pocit, že to všetko stojí za to, že to čo vraveli nie je tak úplne pravda. Padala dlho, cítila úzkosť a pritom slobodu a strach. Bála sa, no pritom tešila. A práve keď bola už naozaj iba kúsok nad zemou, zistila tú vytúženú pravdu. Na ulici totiž čakali malé deti. V očkách mali radosť a ona vedela, že čakajú práve na nich.

,,Narodila som sa, aby som spadla k zemi, v bolestiach priniesla radosť iným a nakoniec prišla o život.“ Povedala, keď s úsmevom na perách dopadla malému dieťaťu do dlaní a roztopila sa na vodu. A toto je pravý zmysel snehovej vločky.


1 názor

Benetka
před 4 týdny
Dát tip Janina6, 8hanka, BEZMena

Kouzelné. 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru