Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seChlamníček 54
Autor
Hamar
"Kde se s tou Irenou každou první středu v měsíci v poledne na pár minut ztratíte?"
"ÁÁle, děláme pravidelnou zkoušku s Irene."
V místní restauraci předkládají hostům mokré talíře a příbory.
Mají v této věci neotřelý přístup.
Vědci zkoumají vliv reprodukované hudby na toulavá zvířata a zatím přišli s tezí -
"První vyhrání, ska psy vyhání."
"Proč cpe kardinál ostatky toho svatého muže do děla?"
"Vypadá to na kanonizaci."
Žiju na Aljašce rád, když jsem však včera přebrodil už potřetí řeku,
přepadla mě lehká mostalgie.
Při přechodu Beskyd se u nás začala asi po týdnu
projevovat pohorková nemoc.
Stáda mustangů většinou vedou staré vysloužilé klisny
tzv. followherky.
Byla neobyčejně žensky vybavena, když vyrážela do ulic, obvykle v rádiu varovali před
vnadrozměrným nákladem.
V hospodě vedle mě seděli meteorologové. Vedli hodně hloupé řeči.
Nad jejich stolem se doslova táhla brázda nízkého tlachu.
Na divokém západě se muži často živili jako pistolníci.
Jejich manželky pak dělaly v kolt centrech.
5 názorů
Radovan Jiří Voříšek
před 2 měsíciVolal mi syn. Nebyl jsem na přijímu. Musím na ten zmeškaný horor zavolat zpět.
Martine, ty jsi nám nepředložil ani mokrý talíř, ani mokrý příbor, nýbrž kvalitní suchý humor. No, suchý vlastně ne, ale kvalitní určitě. To minimálně naznačuje i fakt, že si holt tzv. zaboha nemůžu vybrat jenom tři nejlepší kousky.
(Mimochodem - ty žensky vybavenější možná pracovaly v dekolt centru.)
Na "zkoušku Iren" jsem si (sám pro sebe) vymyslel scénář na skeč jak stvořenou pro Českou sodu:
Vesnice, záběr na kostelní věž, hodiny ukazují poledne. Střih. Před obecním úřadem stojí fronta dam. Nervózně gestikulují, fronta se hýbe pomalu. Střih. Záběr na zavřené dveře starosty, odkud se ozývá hlasité sténání. Střih. Tlampače obecního rozhlasu zvuky přenáší přes celou vesnici. Lidé se na sebe pohoršeně rozhlíží, ženy ve spěchu odvádějí děti do útrob domů, chlapi v hospodě namačkáni v oknech. Střih, znovu kostelní hodiny, je 13:45. Před úřadem už nikdo nestojí. Sekretářka starosty oznamuje do obecního rozhlasu: "Právě proběhla zkouška Iren". Střih z vchodu do úřadu vychází starosta. Viditelně unaven, sotva jde, šaty neupravené, ale při detailním záběru na tvář je jasně patrný úsměv. Konec.