Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Spomienky starej figy

Výběr: Gora
29. 08. 2024
11
13
157
Autor
Abakus

vzniklo ufiknutím konára a prečítaním letokruhov - hrozný škrabopis

Spomienky starej figy

 

Posielam vôňu spomienok,

Som stará figa

Som stará a nie je to na figu,

Preplieta sa medzitým kocúr Cipík,

/zastrelený pre potulku 1951/.

Dolly sediaca na hojdačke

/zastrelená pre pokus o prekročenie hraníc 1951/.

Starý otec Mikuláš,

/zomrel v base 1954/

vrhajúci guľou,

vždy som sa uhla.

 

Rok 1991 dostala som zvonkohru

utkanú z vojenských vyznamenaní

a cien za pochodovú muziku.

Dosť nerada pochodujem,

ale zvonila krásne vo vetre.

 

Mám to v letokruhoch,

na každom konári.

 

Mám polku záhrady pre  seba.

Nie je to veľa, ale ani málo.


13 názorů

Abakus
před 2 dny
Dát tip

Rhodesie - ďakujem, bola som si teraz zahrať ping pong a  medzitým sme oberali figy. Neprší a vody snáď budú pomaly opadať.


Rhodesie
před 2 dny
Dát tip

SKVĚLÝ!


Abakus
před 3 týdny
Dát tip Gora, dievča z lesa

Gora - preto sa  desím vždy veršov - tam prezradí človek na malej ploche oveľa  viac, než by  chcel.  Ale toto je tak nejako na počesť starej mamy, ktorá ten strom zasadila a na počesť kocúra Cipíka - toho súdruhovia zastrelili  a nemá nikde  svoj pomník /ale niekoľko rokov po jeho smrti ešte niesli na sebe mačky genetickú spomienku - biele čižmičky/, na rozdiel od Dolly /vysekaná v zozname na Devíne zastrelených na úteku / a  starého otca...

Myslím, že to nie je iba o mojej rodine - časť z toho všetkého sa dejinne udiala aj v iných rodinách.

Akurát to u mňa tá figa krásne spojila. 


Gora
před 3 týdny
Dát tip

Jedna "figa" a v ní historie rodiny... dobre, Abakusko.

Tady jsi asi připsala, změnila bych interpunkci:

Nie je to veľa, ale ani málo.


8hanka
před 3 týdny
Dát tip Janina6

Stálo to za figu po auguste 68 a stojí to za figu aj dnes...(nie za tvoju, tú uprimne závidím. .čerstvu, sušenú či ako džem alebo samotný strom, čo doteraz prežil všetko) ČI už boli pozvaní nejakým trápnym listom krajčíra alebo nie, nik im nedal právo obsadiť nás...a hrozné je, že od minulej jesene sa citim podobne ako vtedy, len tanky chýbajú, rozhodla zabúdajúca vacsina...a radšej neotváram noviny...je to tu na figu...


Abakus
před 3 týdny
Dát tip 8hanka, Janina6

Janina6 - zasadená bola asi v roku 1931 - dovezená z Talianska. Medzitým boli mrazy a ja som ju dva razy vyťala od roku 1989, naposledy v roku 2005. Čiže po zakorenení prežije skoro všetko - tá naša prežila príchod nemcov, štb, radových komunistov, príchod našich bratov - s pozvaním, či bez ...  


Janina6
před 3 týdny
Dát tip

Prý je dokonce mrazuvzdornÿ (do -15°), to mě překvapilo, vždycky jsem si představovala, že by mu u nás "byla zima"... 


Abakus
před 3 týdny
Dát tip 8hanka

8hanka - asi by prežil, akurát by  rodil iba v takýchto besných letách. Mimochodom Bratislava je plná figovníkov a ľudia si kupujú už aj olivovníky.


8hanka
před 3 týdny
Dát tip

Nooo...Hnojisko nemám, ale syn má záhradu na kopci Tr. Teplic...kamarátka mi dala zakorenené viniče, k svetu sa má iba jeden....ktovie, či by figovník prežil.   


Abakus
před 3 týdny
Dát tip 8hanka
8hanka - žeby som za tip posielala zakorenené kusy  fíg? Neviem odkiaľ  si, ale teplo je už momentálne aj na Orave.  Pokúšala som sa zakoreniť ju, s občasným úsopechom, ale vyhodený konár  na hnojisku radostne zakorenil.

8hanka
před 3 týdny
Dát tip Abakus

Pekne si to aj keď smutne, život všeličo priniesol ..Figy milujem, chcela by som figovník, ale tu by asi nemal dobré podmienky a verim, že by  nemal také smutné spomienky...


Abakus
před 3 týdny
Dát tip dievča z lesa

dievča z lesa - ďakujem, ono sa  to týka tak nejako SNP, oslobodenia, 1968, 1989 - kus histórie ale zapísaný asi najmä v koreňoch. V konároch má figa skôr krátkodobú pamäť.


dievča z lesa
před 3 týdny
Dát tip Abakus

korenisto-voňavé a vôbec nie na figu***


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru