Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKvas...
Autor
Gora
Jen pravá bota
mezi automobily -
vzduch se tetelí
Na zídce motýl
mává pomalu křídly -
švestky do kvasu
15 názorů
Goro,
ti hnědočerní motýli s bělomodrým okrajem křídel - to je právě babočka osiková - černopláštník. Je dnes už docela vzácná a u nás se spíš vyskytují otakárci než tyhle babočky. B. osiková je jedna z přezimujících baboček, takže na ni můžeš narazit i v zimě někde v kůlně nebo ve sklepě.
Jarmilo, Um, díky... gumák jako orientační bod se hodil, to je jisté...
Před pár lety, kdy bylo pod našimi stromy švestek daleko víc, létaly skupiny hnědočerných motýlů a vysloveně si to užívaly, pak se motýli motali po zemi:-). Teď už tu /co jsem viděla/ nasával jen jeden barevný motýl, byl pak jako by zpomalený:-) - asi babočka.
Na zdi se asi nejspíš vyhříval okáč zední. Ten ale slivovici nerad. Nachytat na švestkách můžeme spíš babočky: paví oko, admirála, nebo též b.osikovou, jinak též zvanou černopláštník. Tu už jsem ale nepřistihla při zahradním lupu alkoholu několik let. Tip.
Janino, ono to dítě ani není moc pravděpodobné, protože tohle dělají hlavně malé děti a malé děti dnes sedí upevněné v sedačkách, ani nevím, kam vlastně dosáhnou. Mám představy ještě ze staré doby, kdy sedačky nebyly. Autem nejezdím. Asi se mně to nějak spojilo s kočárkem, nespokojené děti rády vyhazují věci ven, vidím to ve městě.
Ireno, v lese, kam chodím, býval na jednom místě jeden gumák. Na šikovném místě, používala jsem ho jako orientační bod. Ale asi před dvěma lety ho někdo uklidil. :)
ok
Díky všem!
Janino, toot, Jarmilo, Karle, Radovane, Al Jale - odložená bota by opravdu mohla být dobrou zápletkou na krimi nebo jinou povídku, mě ten pohled hodně zaujal a řekla jsem si, zda v tom žáru nemám vidiny:-). Byla to bota typu pohorka. Radovane, hledání souvislostí mě baví, mám za to, že jsou viditelné... ale třeba se mýlím. Jsou to mini.
Motýl pod naší švestkou sosal a pak se natřásal na zídce jako model na molu...
Díky.
Jamardi, pes už mě kdysi napadl, takovej mrňavej hladkosrstej čoklík. Ale dítě čekající v autě chválabohu ještě ne :D
Dnes haiku, s kterých cítím ochromení. Neochota sehnout se pro spadlou botu nebo mě též napadl pes nebo dítě čekající v autě. Motýl pomalu mávajíc křídly dosud ušel mé pozornosti. Ale viděla jsem motýla, který se motal.
Radovan Jiří Voříšek
před 3 měsíciAno, obrázky haiku, ale pro mě celkem čtyři obrázky bez souvislosti. Jen tam takhle byly. Stejně jako dřívko od ledňáku, vajgl, beruška na kapotě, která si rovná krovky a igelitka.
První je jak z Čapkových povídek (záhada...). Může to naznačovat i tragédii, při které odlétla bota, ale radši si představuju, že se bota válí někde na parkovišti mezi auty... Jak se tam dostala, to je spousta příběhů!
Motýl opilý vůní? Hezká představa. Nebo už dokonce kvasem? Vybavily se mi mouchy, jak se opíjejí pivem a pak se motají po stole... ;)