Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Směr Vyhnálov

Výběr: Radovan Jiří Voříšek
05. 09. 2024
14
9
155
Autor
Umbratica

 

Nádraží v kopcích

         jsou daleko od sebe,

vlak spěchá pomalu

a v podzimním přítmí

jedle a smrky za okny,

jakož i mateřsky přívětivá

                  ukolébavka pražců

nás nutí usnout a zapomenout

odkud a proč a kam.

 

I mozolnaté ruce

          lesních dělníků

se jen tak nečinně

                pohupují

opřené bezvládně o kolena.

Vypité lahváče

             se kutálejí po zemi,

zvonivě do sebe narážejí,

leč nikoho to nevzbudí.

 

Jak spravedlivý spánek

i bez liščího "dobrou noc"!

 

 

 


9 názorů

Umbratica
před 2 dny
Dát tip

Rhode,

kup si jízdenku do Vyhnálova. Ale nevím, jestli po povodních a po vichřici ještě stále nejsou zapadané koleje staletými jedlemi a tisíciletými duby.


Rhodesie
před 2 dny
Dát tip

Nádherný, působivý. Tak působivý, že si jdu koupit jízdenku na vlak. Kamkoli...   :)


Al Jal Úd
před 2 týdny
Dát tip

Vláček pobrumlává. Hezké


Umbratica
před 2 týdny
Dát tip Al Jal Úd

Michale,

jsem ráda, že se líbí...

Ve vzpomínkách nám často uvíznou poměrně idylické obrazy, i když realita tak idylická nebyla.

Do volných veršů vnáším svůj vlastní rytmus. Každý ten rytmus nevnímá, mně by ale slůvko "ale" ten rytmus narušilo.


Umbratica
před 2 týdny
Dát tip Al Jal Úd

Jamardi,

taky jsem se nejezdila hodně vlakem. Byly doby, kdy jsem denně dojížděla do práce. A pak jsem několik let odjížděla v pondělí brzy ráno do velkého města a v pátek večer jsem se z velkého města vracela. Víkend doma mi připadal jako víkend na chatě.


Umbratica
před 2 týdny
Dát tip Radovan Jiří Voříšek, Al Jal Úd

Radovane,

díky za výběr a přeju krásný a zábavný pracovní týden.

Já jsem kdysi jezdívala "horským vláčkem" do práce "na Vsetín" a večer zase zpátky. Dřevorubecké výjevy mne často potkávaly na zpáteční cestě....


Radovan Jiří Voříšek
před 2 týdny
Dát tip Al Jal Úd

Po návratu z dovokené mi dovču zase vrátila.


MichalPolny
před 2 týdny
Dát tip

Moc krásné, navozuje to atmosféru, kterou vyloženě cítím a výjevy, které vidím. Akorát tedy "leč" mi přijde moc "čnící", klidně bych dal prosté "ale".


Jamardi
před 3 týdny
Dát tip Al Jal Úd

Tahle mě chytla za srdce. Vlakem jsem se najezdila hodně. Ve vedru i mrazu, za osvětlení i potmě, ve smradu i průvanu, bdělá i spící. Ukolébavka pražců je skvělá.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru