Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePhantasia XXXVIII.
Autor
Benetka
Sedím na terase (zahrádce) před nějakou hospůdkou. Náhle vidím svou kamarádku Hanku jak se vede za ruku s mužem. Ale není to její manžel Stanislav. Přímo na proti mně je kašna a ona dvojice se k ní vydává. Muž si sedá na okraj fontány a Hanka obkročmo na něj. Líbají se. Není mi to příjemné a tak si posunuji židličku u stolku tak aby byli mezi mnou a jimi další lidé. Po nějaké době se zvedají a opět ruku v ruce odcházejí po cestičce do parku. Necítím se z toho zážitku vůbec dobře a chci také odejít. Už už se zvedám ale ještě před tím pohlédnu směrem do leva. Stojí tam moje kolegyně ze zaměstnání. Petra Lucka a další. Všechny jsou oblečeny do večerních šatů a hodně výrazně nalíčeny. Zadívám se pozorněji a vidím že je tam i Martina. Svými vlasy mezi nimi září jako pyrit v uhlí. Snažím se o oční kontakt ale ona mne přehlíží. Odevzdaně se zvedám a jdu dovnitř do hospody. Když o mne nemá zájem tak si dám aspoň pivko.
Najednou se mnou někdo třese a říká pojď už nepij už máš dost. V krčmě panuje přítmí a také značný hluk. Snažím se zorientovat kde jsem a co tam dělám ale všude kolem je spousta neznámých lidí. Nakonec se nechám vyvést ven. Odvezeme tě říká žena. Mám tu auto přitaká muž. Konečně je poznávám. Je to Ann a Aleš. Automobil je Ford Focus kombi. Dvojice mne uloží dozadu a žena zavírá dveře kufru. Zřetelně slyším zvuk cvaknutí zámku. Jedeme a já se dívám dozadu na krajinu jak za námi ubíhá. Dveře jsou otevřené. Vůz zastavuje a šofér vyčítá ženě že je zapomněla zavřít. Bráním ji a říkám mu že je zavřela a ony se musely znovu otevřít. Jak dlouho bylo otevřeno ptá se mne řidič. Nevím odpovídám ale asi dlouho protože je mi zima. Dívám se kolem sebe a všude leží sníh.
18 názorů
Prostřednictvím snů s námi hovoří naše duše. Ta je vždycky chytřejší než my, ale často nám servíruje hádanky, které nejsme schopni rozluštit. Možná si ale začínáme klást ty správné otázky. A o to asi hlavně jde. O ty správné otázky.
Zeanddrich E.
před 2 měsíci(Chybí mi tam slůvko; - má být:
...kdo že asi v té době je jeho šéfem NKVD...)
A pro dnešek jsem si z noci zapamatoval úryvky ze dvou snů; - v tom jednom jsem se nějak dostal (jako návštěva, či pozorovatel - spolu s dalšími asi 5 ti - 6 ti Čechy a Češkami) na zasedání syrského (!) parlamentu (má Asad v Sýrii vůbec nějaký parlament?).
O přestávce jsme se rozhodli, že si budeme pořizovat záznam alespoň na mobil... .
Také se tam - mimo logický děj? - objevil prostřich na nějaký asi sjezd KSSS v SSSR, na kterém J. V. Stalin unylým svým hlasem (za pultíkem pod velikou několikametrovou ozdobou, snad papundeklovou zlatě natřenou svou sochou) zrovna pronášel projev; napadlo mne přitom v tom snu, kdo že asi v té době jeho šéfem NKVD - Ježov, Jagoda, nebo už Berija..? , a zda pociťuje i při tom projevu stress z toho, že třeba ten jeho pultík může v každou chvíli třeba i vybuchnout... .
Zeé, tvoje sny by nevyložil hadí muž, ani polykač mečů, natož nějaký snovač :D
mě se ale osvědčilo, že nejlíp se vykládají sny někoho z rodiny, protože vazby obvykle jsou tam nejtěsnější a sny s i bez poselství se (pokud dotyčný není už vysloveně na úrovni věstce, nebo jasnovodce,) vztahují nejčastěji k okolí daného snivce, nebo k němu samému. samozřejmě v době televizní a multimediální si lidi k sobě do hlavy pouštějí i tv hvězdy, havně co funguje skvěle si například těsné před spaním pustit zprávy, nebo hlasování z poslanecký sněmovny, to pak věřím, že člověk neopustí zpravodajství, nebo svého neoblíbeného politika ani v noci :D
... .
Jak jsem psal již několikrát - většinu snů si nepamatuji... . -Včerejšek ovšem byl výjimkou (nepochopil jsem zatím proč - ale ráno jsem si vzpomněl ne na některé reálie jednoho snu, ale snad hned pěti až šesti z proběhlé noci...!).
Nejpodivnějším z těchto byl ten, ve kterém jsem - jako snad student - byl vybrán (za odměnu jakoby - snad díky mému odvěkému určitému zájmu o politiku...?) se dvěma dalšími mladými kolegy (jeden - jedna z těchto byla studentka, která se typově velmi podobala jedné mé bývalé zaměstnankyni Marii O. ) jako průvodce při výletu po Česku tří vysloužilých prezidentů; - z těchto si jasně pamatuji Václava Klause; dalším byl nějaký americký - myslím, že jeden ze dvou G. Bushů, nebo Bill Clinton; tím třetím byl asi Miloš Zeman (zde byl ale tento silně v pozadí, jakoby jen do počtu).
((...)).
Naše celá průvodcovská mise spočívala více méně v tom, že jsme jen mlčeli, a dělali stafáž (točil to, a možná i nějak skrytě řídil nějaký štáb, který byl mimo obraz...) rozverným kouskům těch tří prezidentů (pamatuji si, že šlo hlavně o výlet v nějaké civilzovaně zalesněné oblasti - vzpomínám si na smrkové lesy kolem, ..., mokrou úzkou asfaltku (my jsme se ovšem v tom snu snad pouze pohybovali pěšky), ..., vzpomínám si snad na teplákové soupravy prezidentů; v závěru to bylo stále bujarejší- laškovali hlavně V. Klaus s tím americkým bývalým :); - utkvělo mi, jak V. K. v teplácích *vylézá oknem z nějakého srubu například...:):) ).
*(pokud je nějajý vykladač/ vykladačka snů schopen/ schopna vyložit, co znamená bývalý český prezident, vylézající v teplákové soupravě ven oknem ze srubu, docela by mne to i zajímalo... :):) )
Sny se prý zdajívšem, záležíve které fázi spánku se probudíš....
nejlíp se mi pamatují sny k ránu, kdy už pak jsem vzhůru a sen si promítám a tak zapamatuju
je bohulibé, pokud si sny aspoň zčásti dokážeš zapsat
jo snům fandím a taky zabývání se jimi
:)
Když po probuzení nemám čas zaznamenat celý sen tak si alespoň tužkou načmárám základní body. Až bude možnost tak dopíšu zbytek. Potom v zaměstnání na mě někdo mluví a ptá se zda jej vnímám? Neruš odpovídám. Myslím na sen! :D
Pane kolego Aru! Možná že i zdají ale prostě si je nepamatuješ. A ano - uznávám - tenhle je z těch normálnějších. Avšak stál mi za zaznamenání viz. odpověď pro Dadi.
Parádně jsi sen zachytil, Bene. Závěr je takový neurčitý, a to je ono...
Pořád doufám, že se mi nic zdát nebude. A zase je tu nějaký nový děs.
Zaujímavý sen. Aj vo sne vidíš, že MartIna je mimo tvoj svet . No a Ann s Alešom skvelí kamaráti.. tých si drž aj v reálnom zivote. Zimu máme všetci, k tomu dážď, dážď, dážď a niekde dokonca sneh ...sú preč časy, keď sa hovorilo - poručíme vetru, dažďu...a niektorí tomu aj verili.. príroda má stale navrch a my jej v tom ešte pomahame. Dnes ti prajem romantickejší sen...:)
Nejvíc mě zaujalo toto::
Dvojice mne uloží dozadu a žena zavírá dveře kufru. Zřetelně slyším zvuk cvaknutí zámku. Jedeme a já se dívám dozadu na krajinu jak za námi ubíhá. Dveře jsou otevřené. Vůz zastavuje a šofér vyčítá ženě že je zapomněla zavřít. Bráním ji a říkám mu že je zavřela a ony se musely znovu otevřít. Jak dlouho bylo otevřeno ptá se mne řidič. Nevím odpovídám ale asi dlouho protože je mi zima. Dívám se kolem sebe a všude leží sníh.
Pocitů ze snu bylo několik. 1. Překvapení/znechucení že Hanka zahýbá. Jejich manželství mám jako vzorové. Co se asi tak mohlo stát? 2. Martina. Marnost a beznaděj. Zbytečná touha promítnutá do nevědomí. 3. Zima :) Ještě před pár dny teploměr v pokoji ukazoval 27. Dnes ráno už jen 20.
krásný, miluju tyhlety sny a když se napíší, tak teprv
a jaký jsi měl ze snu pocit? ten by měl být určující