Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAktuality
Autor
Movsar
Aktuality
Krnovem plují barely s kofolou, limonádový majitel varuje: kdo barel nevydá, dopustí se rabování!, Lukáš Polert schvaluje sjíždění rozvodněných řek, vodáci vždycky sjeli, co jim přišlo do cesty, říká, má pravdu, boys will be boys, kluci se rádi perou a vůbec dělají nebezpečné věci, když se to vymkne, odjedou s pomocí CIA do Venezuely zastřelit prezidenta, kluci dneska spíš ale sedí u počítačů, v rukách pušku z pixelů, důsledek doby mateřské a digitální, někteří promlouvají k digitálním davům jako prezidenti, o všem co jim přijde na úžinu mysli, je otázkou času, kdy se bez pomoci psychiatra zastřelí, v přímém přenosu neboli streamu, pokojíčkem poplují frontální laloky...
Jak prší dnes
Pamatuju časy, kdy pršelo a pršelo. Už v ráji prý pršelo, pamatoval Otčenášek. Dnes prší a jsou u toho nepřetržitě kamery, je o tom speciální vysílání, dokonce se dvakrát za den sejde vláda, všichni v gumákách, vázanky jsou dobrovolné, samozřejmě vše přenáší televize a internet, aby voličům referovala o své herakleovské vůli poprat se s živly.
Média vše proměnila ve spektákl, show, naučila lidi lačnit po obrazech: zboží, zadků instabičís, celebrit, kokosových pláží, Radka Ptáčka nebo zatopené silnice v Jeseníkách. Naučila lidi lačnit, jako lační kojenci, a nabízí jim oblbující mléko ze všech svých digitálních prsů. A je-li hlad po událostech, musí téct nepřetržitě, prodleva není žádoucí.
Nejen politici, ale i vědci vycítili příležitost získat si pozornost, a tak se kromě prostých obrazů reality nabízí nejrůznější modely a výpočty, jak to bylo, je a v příštích několika hodinách s realitou bude. Jistě už nyní mnoho jutuberů mačká ze svých maličkých prsů mléko analýzy; co kdyby někoho zajímala.
Jen na poezii se zapomnělo. A přitom o dešti tak krásně, a v mnoha básních, psal třeba Jan Skácel:
"Prší po celé odpoledne/to bude vrabečků mokrých/prší jak pršelo by do rukou/jak do tvých/prší a kapky tančí/na asfalt prší/do skřivánčí..."
České Twin Peaks
Záhadný bulvární novinář vstoupil do hry s nápovědou: klíč ke smrti profesora P. hledejte v postavě rapera Ladislava P. alias Raega. Ten si stýská po příteli a do nebe mu posílá srdce z pixelů a svůj song. Stovky fanoušků mu kondolují, jako se kondoluje nejbližší rodině: Ládíku, jsme tu pro tebe!
Kolegyně mi v pauze u soudu líčí, jak jí nejmenovaná policistka z Prahy - východ prozradila, že manželé P. se rozváděli.
Vdova namísto truchlení v den smrti píše laciné zprávy o lásce k manželovi na fejsbuk a žádá po veřejnosti 10 milionů korun, helikoptéru a volnou cestu do Argentiny.
A zatímco tisíce neukojených žen truchlí, stovka knih, které měl profesor napsat, se stále pohřešuje, kolegyně pátrá na vlastní pěst, do skončení vyděračské akce veřejnost přispěla milionářce celkem třemi miliony, Tomáš Klus vydal svědectví o fascinujících očích svého guru a Raego i bulvár dosud mlčí. Věci nejsou, čím se zdají být.
4 názory
Hele, funguje tu cenzura, když jde o umění? Zkusím to: tos mne teda přechcals!
Trestné činnosti prý bylo hodně, byla monitorována policejním vrtulníkem a na místa byly posílány hlídky. Já jsem byla dotázána kam jdu s prázdným kanystrem, když jsem s ním šla pěšky přes celé město, což bylo neobvyklé, protože většina lidí jezdí autem. To chápu, prověřit se to musí a policista byl ochotný a kousek mě svezl.
Dobře napsáno. Líbí se mi ten proud zpráv asociací a narážek. Akorát teda u Twin Peaks to byly sovy. Sovy nejsou tím čím se zdají být.