Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Divá.

Výběr: Gora, Rhodesie, Philogyny
27. 09. 2024
14
23
329
Autor
Slavazaba

 

Anotace : Byla jsi ryzí, čistá, že tě i voda byla hodna, podala jsi ruce hořkým bylinám, které vykvetly v tvé hlavě, plodů se nedočkav. 

 

V dlaních kolčaví hnízda

hlavu jak černý mrak

luňák jí v plicích hvízdá

pluje jak keporkak

 

ta divoženka z medu

sytí se dírou v chlebu

popsat ji nedovedu

hned hřeju ji, hned zebu

 

překousla provázek jara

do kyčlí žene jí míza

kdys dcerou ruského cara

naposled Mona Lisa

 

v prsou jí tetřívci tlukou

za duhu směňuje zrak

kolibřík slétl jí z rukou

do dlaní klade jí prak

 

do letnic zbývají sousta

máky se kloní k té duši

kdys tětivou byla a spousta

srn do ruk jí vložila kuši   .   .   . 

 

 

 

 


23 názorů

Philogyny
před 3 týdny
Dát tip Benetka, Janina6

Já tu cítím člověčinu, mohla by to být láska. 


před 3 týdny
Dát tip

... srn do ruk vkládá jí kuši ... asi :)


před 3 týdny
Dát tip Benetka

:) nejvíc asi v té poslední strofce

 

máky se kloní k té duši

 

srn do ruk jí vložila kuši   .   .   .  mi přebývá "jí" , mi přijde, že ti to rozhodily ty srny, asi :) ale jestli se ti to dobře říká, pak je to v pořádku, já jen sama za sebe :) 

A v té předposlední přecházíš do mužského zakončení (nebo jak se tomu říká, když je poslední slovo na lichou slabiku :)) ... je to lehce vychylující, žádná trága. Ten konec mě drncnul víc. Ale jen za mě. Je to hezká básnička, tak už končím :) napsala jsem víc kritiky než pochvaly  ... hezká je


Janina6
před 4 týdny
Dát tip

Taky se omlouvám za překlepy. Klávesnice na mobilu je strašná, netrefuju písmenka...


Janina6
před 4 týdny
Dát tip Benetka

Ahoj, opravil jsi ti dobře a jak to znovu čtu, musím znovu říct, krásná poezie, díky, že ji můžeme číst.

Já si na ty tvoje podivně užívané přechodníky už asi začínám zvykat... ;) asi k tobě patří, co už. Aspoň tě poznám v davu.


Slavazaba
před 4 týdny
Dát tip Benetka

Omlouvám se za chyby- přepisovač : Benešová je Benetka, Mzdu je Madu. 


Slavazaba
před 4 týdny
Dát tip Janina6

Janinko oprava : ta krátká ji mají být dlouhá jí. Tak jsi to myslela? Ať tak nebo onak už jsem to opravil. 


Slavazaba
před 4 týdny
Dát tip Gora

Milá Goro, stává se mi obojí : užitím archaismů pomáhám rytmu textu, jsem otrokem rytmu, ale zároveň jsem vůči archaismům bezbranný, protože mi samy naskakují. Mám i těžko popsatelný pocit, že podtrhují poctivost a mou touhu důrazně sdělit. ( Snad marnivost? )Moc děkuju za tvé komentáře, kterých si velmi vážím. 


Slavazaba
před 4 týdny
Dát tip

Mzdu, pokud ti bylo hezky při čtení, jsem šťastný a děkuju. 


Slavazaba
před 4 týdny
Dát tip

Lawenderre, díky za zastavení, překvapilo mě tvé pozastavení nad rytmem textu. Já jsem totiž otrokem rytmu. Zajímalo by mě tedy, jak bys pozměnil text, aby byl rytmický. Díky a zdravím. 


Slavazaba
před 4 týdny
Dát tip Benetka

Benešová, jsem šťastný, jestli js potěšil, díky. 


Slavazaba
před 4 týdny
Dát tip Janina6

Janinko, máš pravdu, nedočkavše je správně, ale mě tam intuitivně sedí nedočkav, kvůli rytmu. A ta dlouhá jí mají být asi ji. Trochu jsem nad tím laboroval a holt to dopadlo, jak to dopadlo. Jsem rád za tvé postřehy a zdravím. 


Slavazaba
před 4 týdny
Dát tip Philogyny

Konalo, jak, že je v klimaktériu? Ne ona, že by sebe hřála a zábla, ale já, vůl, kterej po ní touží, ji u vytržení z její svobody, když na ní ležím, chvíli hřeju a chvíli zebu, protože je nezávislá. Fuj, takhle vysvětlovat text, je propadák. 

 


Rhodesie
před 4 týdny
Dát tip Gora, Benetka

Hnízda lasic i plující čudla je fajn i "fun". Divoženka  je zřejmě v období klimakteria soudě podle toho, že je jí chvíli teplo a chvíli zima...

 

Úúúžasný dílko! 


Janina6
před 4 týdny
Dát tip Benetka, Gora

Mě keporkak NADCHNUL ;) a taky originální rým, který díky němu vznikl.


Benetka
před 4 týdny
Dát tip Gora, Janina6

Jana se pozastavuje nad keporkakem mne fascinuje kolčava... Hmmm. Moc hezká báseň s mnoha málo používanými slovy.


před 4 týdny
Dát tip Gora, Benetka

tahle mi přide zábavná. Sice nedržíš moc rytmus (proč?), ale hezky si hraješ - pro mě osvěžující

... sytí se dírou v chlebu ... a pak to ozbrojování kolibříky a srnami - pro mě nejlepší místa


Madu
před 4 týdny
Dát tip Gora, Janina6

Krásné obrazy, tahle zasahuje cíl přesně a tne do hloubky.


Gora
před 4 týdny
Dát tip Janina6, Benetka

Tentokrát mé všímavosti v okouzlení textem utekly chybky, zejm. přechodník, ale Janině ne...

Zajímalo by mne, proč používáš dost často archaismy, když myšlenky jsou současné, originální? Nepřekážejí, přesto mne občas napadá, že jejich užitím pomáháš rytmu básně? Anebo ti slova sama plynou, naskakují při tvorbě?

Ze tvých básní ční úcta k životu, z níž nevyjímáš náklonnost ke zvířatům. V laskavosti veršů občas zahlédnu Skácela...


Janina6
před 4 týdny
Dát tip Gora, , Benetka, Philogyny

Báseň je nádherná. Keporkaka jsem v poezii myslím ještě nikdy nepotkala! 

Drobnosti:  slétl z rukou,   luňák jí v plicích hvízdá. Přechodník "nedočkav" se vztahuje k těm bylinám? Pak by měl znít "nedočkavše".


Slavazaba
před 4 týdny
Dát tip Gora

Goro, moc děkuju a zdravím. 


Gora
před 4 týdny
Dát tip Janina6

Hm, krásná báseň... hluboké  myšlenky.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru