Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte setak
Autor
dadadik
tady ty ořechy
z té zahrady
toho domu
v Polance
tady ty ořechy
z té zahrady
louskám
naposled
majitelé zemřeli
manželé
rodiče
prarodiče
přátelé
sousedi
známí
dům se zahradou se prodává
poslední ořechy
23 názorů
Ořechy černaly, protože byl strašně deštivý červen. Letos opadávalo z ořechů listí už tak od července a teď jsou prakticky holé.
Um - tady mají ořechy tu chorobu dost... černají, co vím teda
jinak ten naproti mě, má ořechy malý a jako kamen, zkusila jsem
ne e
dadi,
dřív se o ořechy lidi prali, dnes na ně už většinou kašlou. Stačí si zajet k nejbližší vesnické ořechové aleji a nasbíráš si jich, co hrdlo ráčí. U nás je letos obří úroda lískáčů. Všichni už jsou jich přecpaní. Lidi, ptáci, myši i veverky.
Když už tedy tohle téma
taky mám před okny ořech, i když to není v zahradě...
jinak tamten, v Polance, třeba ho noví majitelé zachovají, suď bůh
jen jsem si uvědomila, že ořechy z něj mám naposled, peču z nich vždy na vánoce, no
:)
na našom dvore bol celé roky orech, nádherný vzrastom, jeho plody mimoriadne veľké a chutné. Susedia a známi z nich brali na ozdobu vianočného stola. Orechov bývalo veľmi veľa, sušili sme ich na povale a chrúmali miesto cukríkov. Keď mama dom predala, orech zarodil len raz, aspoň tak tvrdil nový majiteľ. Orechov bolo len za vedro a ďalší rok nič. A tak ho vyťal. Je mi ľúto, že som si zopár orechov nenechala, neskúsila z nich vypestovať nový. Odvtedy som nikde na také veľké a chutné orechy nenatrafila.
Phil,
my máme velký ořešák před okny kuchyně, takže na něj někdy koukám skoro celý den. Že by odpuzoval hmyz, o tom opravdu nic nevím. To spíš naopak: najaře kolem něj kroužili modrásci a občas usedali na listy. Proč se to dělo, nevím. Kousek od ořechu je jezírko a velké vážky v létě létají kolem ořechu a cosi loví. Nejspíš komáry, kterým se v listoví ořechu náramně líbí.
dievča - možná se i dozvím, kdo že se stal majitelem
:)
právě že jsou vzácné......
hm, to sú vzácne vlašáky ... budúcemu majiteľovi želám, aby ten orech nesťal***
Na zahradě mých rodičů po povodni museli skácet ořech. Spával pod ním Jiindra jako miminko. Nikde jinde. Ořech má svoje silice a odpuzuje obtížný hmyz. Kdysi byl u každého domu. Oni věděli. Mám ráda krávy, moc. Jsou to inteligentní zvířata, která reagujou na člověka, jeho hlas, obleční. Krávy jsou stádoidní zvířata, mají svoje kamarádky a nezřídka se stává, že mají zároveň telátka. Některé jsou podle mne i chytřejší jako psi. Jen lidé někdy nevidí.
Vlašáky jsou dobrý na mozek, hm, asi si budu muset nějaké zaopatřit, koukám že nejsem sama
Všichni na něco umřem Nore
ale tys mi sem nedávno napsal, že jsem kráva a že nemám u tebe už nic psát, tak to dodržuju, i když některý tvoje věci se mi líbí
a tak bych ti byla vděčna, kdybys byl potichu i u mě
děkuju
dadi,
Pusíkovi strašně záleží na tom, aby se s ním někdo bavil, aby si ho někdo všímal. Zároveň je to ale agresivní a vulgární provokatér. Je ovšem strašně závislý na tom, aby byl čas od času středem pozornosti a když tuhle sociální drogu tak strašně potřebuje, rádu mu ji na pár okamžiků poskytnu.
Čert by mě vzal s rozmazáváním konců.
Ale ty to umíš snesitelně. Maruška DzL
to umí trošíčku líp, Gaba možná taky,
ale jsi minimálně v nejvyšší trojce. Ej!
má cenu pusikovi odepisovat, když to tu pak bude trčet samo o sobě jen?
no ale když chválíš, tak dík Ti
Když někdo v našem okolí koupí zahradu s velkým ořechem, určitě ho nechá pokácet. Ani ten ořech z tvé básničky asi nedopadne jinak a nahradí ho trávník a tůje. Ale tys nen strom aspoň "tady a teď" zvěčnila ve své básničce. Tip.