Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

science fiction a fantasy

04. 10. 2024
4
8
85
Autor
Danny

ono je to moc pěkné
dát si do povídky nadpřirozené motivy
autor si pak může vymyslet
vlastně co chce
ale psát bez toho
držet se reality
a přitom zapůsobit
to asi bude to
Umění :)


8 názorů

Vymýšlet si obrazy je možná lepší.


Zajíc Březňák
před 3 týdny
Dát tip Janina6

Za prostor k zamyšlení tip.

Myslím, že dobře postavený příběh a dobře napsané postavy unesou prvky fantastična. Autor se však musí ve svém vlastním světě dobře vyznat, aby neporušoval zákony a zákonitosti tohoto svého fantazijního světa... 

V literatuře dávám přednost jiným žánrům, ale na dobré sci-fi v podobě filmu či seriálu se vždy rád podívám


Janina6
před 3 týdny
Dát tip Zajíc Březňák, K3

Autor si sice může vymyslet, co chce, ale podstatné je právě to zapůsobit, a věř tomu, že žádn,ý žánr nebo forma nebo námět není sám o sobě nositelem kvality. Tím může být jen umění autora. Fantasy píše dnes kdekdo, ake kdo opravdu dobře?


Benetka
před 3 týdny
Dát tip

...držet se reality...

To si naprosto protiřečíš. Realita je jedna věc a fantazie druhá. I když on k tomu ten název úplně svádí. Vědecko-fantastický. Což takhle dát si špenát? Dobře tak ne. Špenátek každý nemusí ale... Což takhle vypustit to první slůvko? Prostě vykašlat se (teda ne zcela) na vědecké ale soustředit se na to fantastické. Co? Proč si nepopustit uzdu fantazie když to jde! Ne?

Ale nechci tu sáhodlouze plácat. Nemám to rád. Jenom bych třeba připomenul romány Julese Verna. To jak mu řikali že to jsou nesmysly a tak. A nakonec vlastně ani nebyly že? 

A pod pojmem UMĚNÍ si stejně každý představí co chce... ;)


8hanka
před 3 týdny
Dát tip

ono je to moc pěkné strieľať (aj) do vlastných radov...

(a niektoré scifi aj pochopím:)

Kedysi som chcela napísať vlastné fantasy, ako nik nechce narukovať na vojnu a všetky zbrane sú zošrotované a...nešlo mi to...krutá realita každého dňa  s novými ohniskami bojov likviduje  aj posledné optimistické myšlienky...nepoučíme sa, kým nezničíme,  čo máme radi...


Danny
před 3 týdny
Dát tip 8hanka

8hanka, K3: já tím hlavně samozřejmě střílím do vlastních řad :) ale to jistě chápete


K3
před 3 týdny
Dát tip

Naprosto souhlasím.


8hanka
před 3 týdny
Dát tip

presne toto si myslím i ja...moc fajn vystihnuté...


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru