Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podzimní dopoledne

05. 10. 2024
10
14
177

Karel se schoulil do díry, kterou jeho otec přes noc vykopal na zahradě, a podivil se, zda není pro psa příliš veliká.

“Však taky není pro psa,” ozval se nad ním hlas.

“Uff, to jsi ty. Zase mi čteš myšlenky?”

Karlův malý bratr Petr stál nad jámou a neodpovídal. 

“A pro koho teda je?”

“Pro mě. Ale můžeš si ji klidně půjčit, když se ti v ní líbí.”

“Nefouká tady na mě.”

“Já vím.”

 

Když Karel vylezl, bratra nikde neviděl. Z mlhy vystupovaly jen obrysy známých tvarů. Hledal ho na pískovišti pod vrbou, ale marně. Nehrál si se zetlelým listí ořechu. Nebyl ani na houpačce. Nalezl ho až v protějším rohu zahrady za keři rybízu. Vyšťourával rezavou skobou maltu ze spár plotní zídky.

 

“Otec tě zabije, jestli tě načapá.”

“Už vylezl?”

 

Karel chtěl odpovědět, že neví, ale v tom oba chlapci uslyšeli šustění. Jejich otec vlekl po trávě objemný pytel z černého igelitu. Těžce oddechoval námahou.

 

“Nikdy jsem si neuvědomil, že byl Punťa tak těžkej,” zašeptal Karel.

Petr v odpověď jen mírně zavrtěl hlavou a ukázal prstem k jabloni.

“Vykopal tam ještě jednu.”

Karel mžoural tím směrem a spíš vytušil než uviděl velkou hromadu hlíny.

“Myslíš, že do ní dáme shnilá jablka?”

 

Šustění ustalo. Teď slyšeli, jak se střídavě železo zařezává do hlíny a její zrnka dopadají na igelit. Pak dusání. Pak ticho.

 

Mlha ještě zhoustla.

 

“Asi je to tak lepší, bráško.”

“Zase mi čteš myšlenky?”

“Vím, že ti bude chybět. Je mi zima.”

“Tak pojď. A neboj se.”

 

Šli a drželi se za ruce. Pod jabloní na ně čekal otec, opřený o rýč.

 


14 názorů

gabi tá istá
před 2 týdny
Dát tip Benetka, Janina6

Niektorí autori dodatočne vysvetľujú, keď čitateľ tápe...páči sa mi, že si to nechal na nás. Teda nechala, keď si veranda. Pochmúrne priam strašidelné pocity si vyvolala a nech sa každý bojí po svojom.


Janina6
před 2 týdny
Dát tip Benetka

Tohle se čte samo, přidej další.


proslunena.veranda
před 2 týdny
Dát tip Janina6

Děkuji, že jste si to všichni přečetli, díky za ohlasy, děkuji.


gabi tá istá
před 2 týdny
Dát tip

Ne ne, punťa nebyl tak těžkej


Benetka
před 2 týdny
Dát tip

Zajímavé.


Janina6
před 2 týdny
Dát tip

No, to mě taky napadlo, ale raději doufám, že je to ten pes, kluci o něm přece mluvili... To, že synům hrozí nebezpečí, je bohužel opravdu možné... Hrozná představa.


gabi tá istá
před 2 týdny
Dát tip Gora

Matku(manželku) práve zakopal. Teraz sú na rade synovia.


Janina6
před 2 týdny
Dát tip

Gabi, matka? Kde?


gabi tá istá
před 2 týdny
Dát tip

Uf...matka, syn...táta tě zabije...horror


K3
před 2 týdny
Dát tip

Ponurá atmosféra. 


Mattynek
před 2 týdny
Dát tip

atmosferické


IvaSu
před 2 týdny
Dát tip

Koukala jsem, jak se to rozvinulo z původní kraťoučké verze. Třeba i tak není konečná. Za mě tip


Janina6
před 2 týdny
Dát tip K3, Zajíc Březňák, Benetka

Dobrá povídka. Oceňuju tvou schopnost vyvolat působivou atmosféru stísněnosti, skryté hrozby, aniž jsi použil/a jakoukoli drsnou scénu nebo výraz. Vlastně se tam možná opravdu nic děsivého nechystalo... a jáma byla určená pro ta shnilá jablka... ;) Ale...

Šikovně napsané.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru